بهترین روش چاپ روی تیشرت چیست؟

0 5,607
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

شاید برای شما هم جالب باشد که در اکثر وب سایت ها از چاپ سابلیمیشن به عنوان بهترین روش چاپ روی تیشرت یاد می‌شود. اما به نظر شما چرا این شیوه چاپ محبوبیت بالایی دارد؟ آیا از لحاظ کیفیت و ماندگاری چاپ نسبت به سایر شیوه ها برتری دارد؟ آیا از لحاظ هزینه برای صاحب کارگاه چاپ مقرون به صرفه است؟ آیا می تواند گزینه های مختلفی مانند چاپ روی تیشرت مردانه یا چاپ روی تیشرت ورزشی را پوشش دهد؟
بله! در این مطلب تصمیم داریم که بهترین روش چاپ روی تیشرت را معرفی کنیم و در کنار آن سایر شیوه ها را هم معرفی کنیم تا شما امکان مقایسه آنها را داشته باشید.

اشنایی کامل با دستگاه چاپ تیشرت

دستگاه سابلیمیشن چیست؟

چاپ سابلیمیشن به عنوان بهترین روش چاپ روی تیشرت

در مطالب قبلی در مورد روش چاپ سابلیمیشن توضیح دادیم و گفتیم که در این شیوه از تصعید یا همان تغییر حالت مستقیم جوهر از حالت جامد به حالت بخار استفاده می شود. این روش چاپ را هم به عنوان روش چاپ حرارتی و هم به عنوان روش چاپ غیر مستقیم معرفی می کنند.
استفاده از لفظ چاپ غیر مستقیم به این دلیل است که در این شیوه ابتدا باید طرح مورد نظر روی کاغذ مخصوص سابلیمیشن پیاده سازی شود و سپس از روی این کاغذ به سطح پارچه یا تیشرت انتقال داده شود. اما دلیل استفاده از لفظ چاپ حرارتی سابلیمیشن این است که از یک دستگاه حرارتی برای تصعید جوهر و انتقال آن به سطح چاپ استفاده می شود و در حقیقت دستگاه اصلی آن یک پرس حرارتی است.
در مورد ویژگی های برجسته این روش به عنوان بهترین روش چاپ روی تیشرت می‌توانیم به ماندگاری بالای جوهر و کیفیت مناسب چاپ آن اشاره کنیم. در ضمن به عنوان یک روش ارزان قیمت و محبوب در سطح بازار شناخته می شود.

با گلدوزی ماندگاری را تجربه کنید

برخی از برندهای خاص موجود در حوزه لباس و پوشاک ترجیح می دهند که از هنر گلدوزی برای چاپ روی تیشرت استفاده کنند و معمولاً این چاپ بیشتر برای برند و لوگو استفاده می شود. در این شیوه از چرخ خیاطی یا هر ابزار دیگری برای دوختن طرح مورد نظر روی بدنه لباس استفاده شده و ماندگاری آن به اندازه ماندگاری لباس ادامه دارد.
بنابراین برای کسانی که ماندگاری طرح و چاپ را در اولویت قرار می‌دهند، چاپ گلدوزی بهترین روش چاپ روی تیشرت است که در برنامه‌های تبلیغاتی کاربرد متعددی دارد. البته باید قبول کنیم که پیاده سازی طرح های مختلف با استفاده از دوخت بسیار سخت و هزینه بر است. در ضمن باید این حقیقت را هم در مورد آنها بپذیریم که پیاده کردن یک طرح زمان زیادی می برد و این برای پروژه‌های تولید انبوه نمی تواند انتخاب جالبی باشد.

چاپ مستقیم

چاپ مستقیم همانند روش چاپ در نظر گرفته شده در پرینتر های جوهر افشان است و از لحاظ عملکرد دقیقا مشابه آنهاست. در این شیوه طرح مورد نظر ابتدا با استفاده از نرم افزار های گرافیکی آماده شده و سپس به طور مستقیم به کمک یک هد مخصوص به سطح تیشرت انتقال داده می شود. برای این روش چاپ باید از پرینتر های چاپ مستقیم استفاده شود که اتفاقاً قیمت بسیار بالایی دارند و راه اندازی کارگاه به کمک آنها هزینه بر است.
یکی از ویژگی های برجسته ای که چاپ مستقیم را می توان به عنوان بهترین روش چاپ روی تیشرت معرفی کرد این است که کیفیت آن فوق العاده بوده و برای پیاده سازی طرح های طبیعی و پیچیده بهترین انتخاب ممکن است. اگرچه چاپ با این ابزار هزینه بالایی ندارد، اما پرینترهای آن بسیار گران هستند. در ضمن این روش چاپ نسبت به سایر شیوه های چاپ روی تیشرت به زمان بیشتری نیاز دارد و این به شما برای تولید انبوه سختی های زیادی می دهد.

چاپ استیکر

برای کسانی که به فکر طرح‌های یکنواخت و چاپ‌های سریع هستند، چاپ استیکر یا چاپ روش برش وینیل بهترین روش چاپ روی تیشرت است. در حقیقت، این شیوه چاپ شامل دو مرحله می شود که در گام اول باید طرح مورد نظر روی یک ماده وینیلی صاف پیاده سازی شود و سپس با استفاده از پرس حرارتی روی تیشرت چسبانده شود.
احتمالا نمونه های مختلفی از کاربرد چاپ استیکر در انواع تیشرت های ورزشی دیده‌اید و حتی برای چاپ روی سطوح مختلف یا بدنه خودرو هم از آنها استفاده می شود. با استفاده از این شیوه چاپ می توان یک طرح خاص را در تعداد بسیار بالا تولید کرد و جایگزین طرح های دیگری مانند چاپ سابلیمیشن روی تیشرت یا چاپ مستقیم کرد. البته ماندگاری این شیوه نسبت به سایر روش ها بسیار کمتر است و این ویژگی باعث شده که در برابر شستشو یا حتی در برابر شرایط سخت محیطی مقاومت بالایی نداشته باشد.

چاپ صفحه پرس

معمولاً استفاده از دستگاه های پرس برای چاپ با شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها چاپ سابلیمیشن بود. اما در کنار این شیوه می توان از گزینه های دیگری مانند چاپ اسکرین یا حتی چاپ پرس گرم هم استفاده کرد. چوب اسکرین با استفاده از قرار دادن طرح های مختلف در لایه های متنوع پیاده سازی می شود. مثلاً شما برای پیاده‌سازی طرح یک پسر بچه در جنگل باید ابتدا تصویر زمینه جنگل را روی یک سطح پیاده کنید و برای طرح پسربچه هم باید یک اسکرین دیگر در نظر بگیرید. در نهایت به کمک دستگاه پرس امکان انتقال این طرح به سطح پارچه وجود دارد. معرفی کردن این روش به عنوان بهترین روش چاپ روی تیشرت فقط برای پروژه های با حجم بالا توجیه‌پذیر است و برای تعداد پایین توجیه اقتصادی ندارد.
روش دوم چاپ پرس گرم است که همانند چاپ سابلیمیشن بوده با این تفاوت که جوهر آن از نوع سابلیمیشن نیست. حرارت از طرف دستگاه پرس و فشار زیاد به کاغذ واسطه باعث می‌شود که جوهر مورد نظر به روی تیشرت انتقال داده شود و یک طرح فوق العاده و جذاب پیاده شود. معمولاً روش چاپ پرس گرم برای چاپ در تعداد بالا مناسب و یک روش اقتصادی است، اما در مورد چاپ تیره انتخاب خوبی نیست.

حالا این شما هستید که با توجه به شرایط پروژه های خود به دنبال بهترین روش چاپ روی تیشرت بگردید و مطمئن شوید که گزینه انتخابی شما پاسخگوی نیاز پروژه هست.

مشاورین و متخصصین سیمای شهر در کنار شما هستند

همین الان تماس بگیرید: تماس : ۳۵۱۳۱-۰۳۱

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x