معرفی دستگاه چاپ بنر و خدمات دستگاه بنر

0 189
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

برای معرفی دستگاه چاپ بنر باید به سابقه آن رجوع شود. شاید ادعای خارج از واقعیتی نباشد اگر عمر حضور و فعالیت دستگاه بنر در ایران را حداکثر حدود بیست سال عنوان کنیم. در واقع بیست سال پیش، روش ها و تجهیزات سنتی و قدیمی در حوزه ی چاپ و تبلیغات فراهم بوده و با گذشت زمان، می بینیم که این روش ها و تجهیزات کم کم جای خود را به استفاده از از امکانات جدید داد و در این زمان بود که معرفی دستگاه چاپ بنر شکل جدی به خود گرفت  و به دنبال آن، طی این سال ها استفاده از دستگاه چاپ بنر نیز افزایش چشمگیر و غیر قابل انکاری داشته است. با معرفی دستگاه چاپ بنر روش ها سنتی به کنار رانده شد و چاپ های ماشینی در ابعاد بزرگ محقق شد. معرفی دستگاه چاپ بنر باعث گسترش صنعت چاپ و تبلیغات شد.

تاثیر دستگاه بنر بر صنعت چاپ و تبلیغات

به طور کلی می توان توسعه ی صنعت چاپ و تبلیغات را یکی از اتفاقات بسیار مهم دانست که همزمان با پیشرفت های گوناگون صنعتی و تجاری، موجب شده تا نیاز واحد های مختلف و ادارات و شرکت ها و همچنین کارفرمایان بخش های مختلف دولتی، تا حد زیادی برآورده و تامین گردد. و ناگفته مشخص است که دستگاه چاپ بنر به عنوان یکی از اصلی ترین تجهیزات و عناصر این صنعت رو به رشد، چه تاثیر مهمی در آسان سازی امر تبلیغات داشته و دارد.

نیاز این واحد ها و حوزه های گوناگون صنعتی، تجاری، فرهنگی و هنری و یا حتی گروه های مردمی و برخی خانواده ها به امر اطلاع رسانی، با چاپ نقش و یا متن بر روی صفحاتی برطرف می گردد که جنس آنها ممکن است موارد متفاوتی باشد.

موارد از قبیل:

  • بنر
  • فلکسی
  • استیکر
  • و …

 

معرفی دستگاه چاپ بنربا توسعه ی صنعت چاپ و تبلیغات استفاده از دستگاه چاپ بنر در این صنعت بسیار گسترش یافته است.

چاپ با دستگاه بنر

با چاپ بر روی این صفحات توسط دستگاه چاپ بنر، تابلویی در ابعاد و اندازه ی مشخص با قابلیت نصب آسان بر روی پایه های مربوط و یا دیوار و مقاوم در برابر باد و باران و آفتاب به دست خواهد آمد. به عبارت دیگر، دستگاه چاپ بنر قادر است کار چاپ بر روی این سطوح را در ابعاد مختلف انجام دهد. البته هر دستگاه چاپ بنر نیازمند حضور یک کاربر یا اپراتور در کنار خود می باشد ولی پس از تعریف مشخصات متن یا طرح به دستگاه توسط کاربر، ادامه ی روال به صورت اتوماتیک پیش خواهد رفت.

از جمله موارد و مشخصات مهم به عنوان وجه تمایز دستگاه چاپ بنر، سرعت و دقت آن است. در واقع سرعت بالای دریافت چاپ و همچنین کیفیت دقیق تصویر نقش بسته بر روی آن (که می بایست از وضوح بالایی برخوردار باشد)، دو عامل اصلی استقبال از دستگاه چاپ بنر هستند.

ضمن اینکه به منظور عملکرد درست دستگاه لازم است کاربر نیز از مهارت، دقت و حساسیت کافی در حین کار با آن برخوردار بوده و پیش روی کار را به خوبی کنترل کرده و در مواقع لازم و بروز اشکالات احتمالی، سرعت و توانایی کافی برای حل مشکل بدون آسیب به دستگاه را داشته باشد.

طرح مناسب

مانند هر دستگاه چاپ دیگر، کارکردن با دستگاه چاپ بنر قبل از هر چیز نیازمند داشتن طرح مناسب و مشخص است. این طرح می بایست توسط یکی از نرم افزارهای قابل فهم برای دستگاه، به حافظه ی آن منتقل گردد. با این حساب، به نظر می رسد موضوع مورد اهمیت در ابتدای کار، اول نوع و مشخصات و وضوح و رنگ بندی طرحی است که باید توسط دستگاه چاپ به روی بنر نقش ببندد، سپس مهارت کاربر برای تشخیص کیفیت مناسب و اطمینان وی از سلامت و آمادگی دستگاه برای آغاز کار و سپس انتقال طرح به دستگاه برای آغاز چاپ.

 

 

 

وضوح و کیفیت

بهتر از نقش مورد نظر ضمن برخورداری از وضوح و کیفیت مناسب، سبک رنگ قابل قبولی نیز برای درک بهتر دستگاه چاپ بنر داشته باشد. معرفی دستگاه چاپ بنر به سبک رنگ نیز مربوط است. سبک رنگ به نحوه ی ترکیب بندی انواع رنگ ها و استفاده از رنگ های پایه در این ترکیب بندی اشاره می کند. به همین دلیل می توان مناسب ترین سبک برای دستگاه چاپ بنر را ترکیب CMYK دانست که شامل چهار رنگ ساین یا آبی فیروزه ای کمرنگ، مگنتا یا ارغوانی، یلو یا زرد و همچنین کی یا کلید یا مشکی می باشند. در صورتی که این مدل برای طرح تعریف شده باشد، دستگاه یا بهتر است بگوییم هد دستگاه بنر می تواند با ترکیب این چهار رنگ، سایر رنگ های مورد نیاز را ساخته و در هر نقطه از آن ها استفاده کند.

رنگ سفید

در این مدل رنگ سفید تعریف نشده است، لذا در قسمت هایی که نیاز به رنگ سفید وجود دارد، از همان رنگ پس زمینه ی بنر استفاده می شود و در نتیجه هد دستگاه در حین عبور از روی بنر، آن جا را خالی می گذارد.

باید دوباره تاکید کرد که علاوه بر سبک و مدل رنگ، تناسب میان اندازه ی تصویر و همچنین وضوح و یا رزولوشن رنگ بندی و نقش آن بسیار مهم است. چرا که در صورت پایین بودن وضوح، نمی توان انتظار چاپ تصویر بزرگ و کیفیت داشت.

این پیش نیاز در مورد متن ها نیز صادق است، به ویژه آنکه کنترل متن توسط اپراتور قبل از آغاز چاپ و رفع و تصحیح غلط های املایی یا ویرایشی احتمالی، می تواند از دوباره کاری و صرف هزینه و زمان مجدد جلوگیری کند. سپردن طرح بازدید و تصحیح شده و ارسال آن به نرم افزار ریپ، مرحله ی آخر انتقال طرح به دستگاه چاپ بنر برای آغاز به کار آن است.

دقت اپراتور

به همان میزان که دستگاه چاپ بنر، ساختمان و عملکرد پیچیده، حساس و دقیقی دارد، اپراتور نیز باید برای بهبود کارآیی آن و طول عمر بیشتر ماشین و از همه مهم تر، کیفیت بالای چاپ نهایی، از وسواس و دقت کافی بهره مند بوده و در حین کار مانند کودک خود از دستگاه چاپ مراقبت نماید.

دقت در انجام کار مزیت هایی دارد از قبیل:

  • تمیزی بیشتر دستگاه
  • افزایش عمر دستگاه
  • افزایش کیفیت چاپ
  • بالا رفتن اعتماد مشتری

فروش دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ بنر به نسبت فروش و همچنین خدمات پس از فروش بسیار در مورد توجه است. زیرا دستگاه های چاپ بنر با دارابودن خدمات پس از فروش و همچنین با در نظر داشتن نیاز به رویه های و متریال های مصرفی و همچنین خدمات گارانتی قطعات یدکی برای ادامه فعالیت دستگاه بسیار مورد توجه است.

خدمات پس از فروش دستگاه های چاپ بنر و همچنین با در نظر داشتن فعالیت های اجرای دستگاه های چاپ بنر همیشه مورد توجه قرار دارد.

دستگاه های چاپ بنر از محبوب ترین و همچنین پر کاربرد ترین دستگاه چاپ بوده و همیشه با در نظر داشتن فروش حرفه ای در سیستم مشتری مداری سیمای شهر دارای تیم پشتیبانی حرفه ای بوده و در این راستا موفق عمل می کند.

متریال های مصرفی

در نظر داشته باشد باید در هنگام خرید دستگاه بنر متریال های مصرفی شامل جوهر دستگاه و همچنین بنر خریداری کنید و که در واقع مداد مصرفی دستگاه به حساب می آیند و همچنین متریال های مصرفی باید در جای مناسب به وسیله ی اپراتور قرار بگیرید و لازم به ذکر است شرکت سیمای شهر با دارابودن بیش از 20 سال سابقه ی فعالیت رسمی در این زمینه بسیار حرفه ای بوده و واردات عمده قطعات یدکی و همچنین قطعات دستگاه های بنر را به صورت عمده و حرفه ای داراست و در همین مورد میتوانیم بیان کنیم باشگاه مشتریان ما با فعالیت های خدمات پس از فروش حرفه ای و دارابودن بیش از 500 مشتری موفق در این زمینه بسیار حرفه ای عمل می کند.

تنها کافیست با بخش پشتیبانی ما تماس حاصل کنید.

انواع متریال های قابل چاپ:

  • بنر
  • فلکسی
  • پارچه
  • استیکر
  • کاغذدیواری
  • و …

خدمات پس از فروش

دستگاه های چاپ بنر نیاز به سرویس های دوره ای و یا تعمیرات فوری دارند. زمان در این شغل نقش مهمی را ایفا می کند. عدم سرویس دهی به موقع موجب ضررهای مالی بسیاری می شود و در برخی موارد اعتبار فرد را نیز از بین می برد. از این رو خدمات پس از فروش و پشتیبانی های فروشنده را نمی توان نادیده گرفت.

بخش مهمی از فرآیند فروش این دستگاه ها، شامل چگونگی و مدت زمان پشتیبانی ماشین توسط فروشنده پس از خرید می باشد. این بخش چنان حائز اهمیت است که اصلا نباید توسط کاربران و خریداران نادیده گرفته شود و آن را موضوعی پیش پا افتاده و بی اهمیت تلقی کنند. چرا که در صورت تحویل گرفتن دستگاه چاپ بنر بدون پشتیبانی، دیر یا زود با ایجاد اشکال فنی، صاحب کار مجبور است برای تعمیر تا تعویض قطعه ی معیوب، برای مدتی عملیات آن را متوقف کرده و به ناچار کل فرآیند چاپ و سفارش گیری از مشتریان را مختل کند.

خرید دستگاه چاپ بنر بدون پشتیبانی موجب افزایش هزینه های خریدار می شود. اتلاف زمان نیز یکی از عوامل نداشتن پشتیبانی مناسب است.

مواردی که باید به آن توجه کرد:

  • اعتبار فروشنده
  • سابقه فروشنده
  • رضایت مشتریان
  • تعداد متخصصین
  • نوع پشتیبانی
  • قیمت خدمات

با توجه به موارد ذکر شده خدمات پس از فروش از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x