نکات مهم دستگاه فلت بد برای موفقیت

0 10,437
3.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله

دستگاه فلت بد یکی از دستگاه‌های مهم در صنعت است که حوزه چاپ بر روی مواد جامد و غیر منعطف را دگرگون کرده است. امروزه بسیاری از صنایع، از جمله صنعت، کاشی، سرامیک و سنگ مدیون دستگاه فلت بد هستند و با استفاده از قابلیت‌های این دستگاه توانسته‌اند به خوبی به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهند. اما کار با دستگاه چاپ فلت بد به صورتی است که کاربران باید چند فاکتور مشخص را مد نظر قرار دهند تا بتوانند بهترین کارایی را از این دستگاه دریافت کنند. مطمئناً اپراتورها و صنایعی که بتوانند این دستگاه را به خوبی بشناسند و توانایی آن را درک کنند، بیشترین بازدهی از سرمایه‌گذاری خود دریافت می‌کنند.

دستگاه فلت بد با توجه به کاربردهایی که دارد نیاز به فضای مناسبی دارد. بهتر است کارگاه های متوسط و بزرگ به سمت خرید این دستگاه بروند. همچنین کارگاه های تازه کار نیز اقدام به خرید دستگاه با سایزهای کوچکتر کنند و بعد از جذب مشتری و سودآوری به سمت خرید دستگاه ها بزرگتر و گران قیمت بروند. با توجه به گستره فعالیتی که این دستگاه دارد می تواند سودآوری کارگاه ها را تا میزان زیادی افزایش دهد و پس از خرید آن می توان حجم کاری بیشتری را انجام داد و خدات بیشتری به مشتریان داد.

دستگاه فلت بد و نکات مهم برای موفقیت

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که کار کردن با دستگاه فلت بد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، فکر کردن به هدف نهایی استفاده از دستگاه است.

چه محصولاتی را می‌خواهیم چاپ کنیم؟

جنس مواد اولیه از چیست؟

فوم؟

آکریلیک؟

سنگ؟

سرامیک؟

مواد پلاستیکی؟

بیشترین تمرکز دستگاه بر چه نقطه‌ای باشد؟

اندازه سطح چاپ در چه حدی باشد؟

مسلماً پاسخگویی به این سؤالات می‌تواند شما را به یک گام جلوتر سوق دهد.

دانستن جواب این سوال ها شما را نسبت به خرید دستگاه مورد نیاز هدایت کند. پاسخ به این سوالات می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید دستگاه با چه ابعادی مورد نیاز شما است. البته هنگام کار کردن با این دستگاه باید به سطح زیربنایی مورد نیاز دستگاه و روش انجام کار نیز توجه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه از سرمایه‌گذاری خود دریافت کنید.

در ادامه به معرفی برخی قابلیت‌ها و خصوصیات دستگاه چاپ فلت بد می‌پردازیم که هنگام کار با دستگاه باید مد نظر قرار گیرند. پس با ما همراه باشید!

 

دستگاه چاپ فلت بد

 

میز دستگاه فلت بد در چه اندازه‌ای باشد

میز دستگاه فلت بد یکی از فاکتورهایی است که اندازه نهایی پروژه چاپ شما را تعیین می‌کند و مشخص می‌کند که شما توانایی چاپ بر روی چه موادی و در چه اندازه‌ای دارید. کسانی که در حوزه چاپ وارد می‌شوند، ممکن است بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی کار کنند، یا احتمال دارد که سفارش چاپ بر روی لوح تزئینی کوچکی یا علایم راهنمایی یا تابلوهای فلزی  نیز دریافت کنند. بنابراین اندازه میز دستگاه چاپ فلت بد یووی می‌تواند توانایی نهایی شما در انجام پروژه‌های مختلف را تعیین کند و حتی مشتریان را به بازگشت به کارگاه شما ترغیب نماید.

اگر چرخی در بازار بزنید، یا سری به فروشگاه‌های اینترنتی مانند سیمای شهر بزنید، می‌توانید انواع دستگاه چاپ فلت بد یووی در اندازه‌های مختلف و با اندازه میز متفاوت ببینید.دستگاه چاپ UV DTF هم جز محصولات شرکت هست که در صورت نیاز میتوانید مشخصات آن را بررسی فرمایید.

درواقع اگر شما تازه کار هستید و می‌خواهید یک کارگاه جدید راه‌اندازی کنید، باید دستگاه و اندازه میز آن را با توجه به استراتژی کاری خود انتخاب کنید و مطمئن شوید که مشتریان شما از چه طیفی هستند.

اگر قبلاً دستگاه چاپ داشته‌اید و می‌خواهید کار خود را توسعه دهید، می‌توانید بخشی از مشتریان خود را به این دستگاه واگذار کنید و اندازه آن را با توجه به مشتریان خود انتخاب کنید.

 

دستگاه چاپ فلت بد یووی

از دستگاه فلت بد برای چه موادی استفاده می‌کنید؟

یکی دیگر از فاکتورهایی که هنگام خرید دستگاه فلت بد باید به آن توجه داشته باشید، موادی هستند که می‌خواهید فرایند چاپ را بر روی آنها انجام دهید. استفاده از میز در این دستگاه و ثابت نگه داشتن مواد باعث شده است که دستگاه حوزه فعالیت محدودی نداشته باشد و توانایی چاپ بر روی مواد مختلف را داشته باشد. بهتر است در این مورد با فروشنده دستگاه چاپ فلت بد مشورت کنید و یک جوهر و نازل مناسب انتخاب کنید. انتخاب این دو مورد متناسب با نیاز خود می‌تواند شما را به چند قدم جلوتر سوق دهد.

مواردی که باید به آن توجه ویژه ای کنید:

  • جوهر مصرفی
  • نازل دستگاه

اصولاً این دستگاه توانایی چاپ بر روی انواع مواد خشک را دارد. اگر بخواهیم این مواد را نام ببریم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قاب گوشی همراه
  • انواع جعبه‌های چوبی
  • نواع جعبه‌های پلاستیکی
  • مواد پلاستیکی خشک
  • سنگ
  • چوب
  • شیشه
  • پارکت
  • MDF
  • چرم مصنوعی
  • چرم طبیعی
  • انواع پارچه
  • کاشی
  • سرامیک

دستگاه برای کار بر روی اجسام فوق هیچ محدودیتی ندارد.

این دستگاه می تواند به راحتی بر روی این اجسام عملیات چاپ را انجام دهد. تنها برای استفاده مناسب و دریافت چاپ باکیفیت، باید از جوهر متناسب با آنها استفاده کنید تا از پاشش رنگ و انتقال آن به بخش‌های مختلف جلوگیری کنید. استفاده از جوهر مناسب باعث افزایش کیفیت و کارآیی دستگاه می شود.

 

همین الان قیمت دستگاههای فلت بد را دریافت کنید

    از چه جوهری استفاده کنیم؟ آیا به جوهر سفید رنگ نیاز دارید؟

    یکی از محدودیت‌هایی که اکثر دستگاه‌های چاپ با آن مواجه هستند، عدم امکان استفاده از جوهر سفید رنگ است. جوهر سفید رنگ برای ایجاد گرافیک مناسب و کیفیت بالا در پوسترها و سایر وسایل تبلیغاتی بسیار مهم است و برخی از دستگاه‌های چاپ توان استفاده از آن را ندارند. جوهر سفید به ایجاد گرافیک با کیفیت بالا بر روی پایه‌های سفت و سخت و انعطاف‌ناپذیر، مانند ورق‌های آکریلیک یا فیلم‌های با پس زمینه نوری کمک می‌کند و همچنین می‌تواند به عنوان یک پوشش پایه برای چاپ روی مواد غیر سفید استفاده شود. جوهر سفید در صورت لزوم می‌تواند به طور همزمان با رنگ مناسب استفاده شود و تصاویر زیبایی ایجاد کند. خوشبختانه دستگاه چاپ فلت بد این محدودیت را به خوبی جبران کرده و زمینه را برای استفاده از جوهرهای سفیدرنگ فراهم آورده است.

    متأسفانه هر دستگاهی توانایی استفاده و کاربرد جوهر سفیدرنگ را ندارد و لازم است که قابلیت‌های اضافی به آن افزوده شود و یا امکانات خاصی بر روی دستگاه نصب شود.

    جوهر سفید به صورتی است که نیاز به تحریک و پوشش دارد و اگر این فرایند بر روی آن صورت نگیرد به‌مرورزمان کهنه می‌شود. دستگاه فلت بد اکثراً چنین توانایی را دارند، اما توجه داشته باشید که از فروشنده بخواهید که این موضوع را برای شما توضیح دهد و یا حتی می‌توانید از کاتالوگ دستگاه کمک بگیرید.

    اگر بتوانید قابلیت‌های دستگاه را به خوبی بشناسید، مطمئناً کارایی بیشتری از آن خواهید گرفت.

    آیا دستگاه نیاز به نظافت و تعمیر ندارد

    آخرین مرحله برای شروع کار با دستگاه چاپ فلت بد یووی، بررسی دستگاه از لحاظ تمیز بودن و نگهداری آن است.

    این دستگاه‌ها از شیوه جوهرافشان و از نازل برای پاشش رنگ بر روی سطوح مختلف استفاده می‌کنند و ممکن است بعد از هر بار استفاده کثیف شوند یا به دلیل استفاده از جوهر نامناسب دچار مشکل شوند. به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از دستگاه چاپ فلت بد و یا هر دستگاه چاپ دیگر، حتماً قسمت‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید و در صورت وجود آلودگی آنها را تمیز کنید.

    نظافت منظم باعث افزایش کارآیی و عمر دستگاه می شود.

    نظافت مداوم و مراقبت از دستگاه چاپ فلت بد برای طول عمر آن و همچنین بازدهی مناسب آن حیاتی است و اپراتور باید همیشه آنها را نظافت کند. نازل‌های این دستگاه‌ها اندازه کوچکی دارند و در صورت تجمع جوهر یا مواد آلاینده ممکن است دچار مشکل شوند. نظافت دستگاه چاپ فلت بد، وقت چندانی از شما نخواهد گرفت و در عوض کیفیت چاپ عالی و بازدهی مناسب از دستگاه نصیب شما خواهد شد.

    همچنین به دلیل اینکه متریالهای چاپ با این دستگاه دارای الکتریسیته ساکن فراوان هستند باعث میشوند گرد و غبار و ریز زباله ها به هد چسبیده و در صورت عدم دقت باعث هد گرفتگی و در بلند مدت باعث اشکال در هد دستگاه شوند.

    قیمت چاپ فلت بد تابع چه مواردی است

    در کل جهت محاسبه قیمت خدمات چاپ باید به نکات زیر توجه نمود.

    • کیفیت دستگاه فلت بد
      • در صورتی که دستگاه شما به نسبت رقبا دارای کیفیت بسیار بالاتری باشد شما میتوانید هزینه بیشتری را از مشتری درخواست کنید چراکه کیفیت متفاوت عامل برتری شما خواهد بود
    • هزینه جوهر و مواد مصرفی
      • هر چه قدر دستگاه پرقدرت تر و سرعتی تری داشته باشید در انجام سفارشات اعتماد به نفس بالاتری خواهید داشت.

    برند دستگاه

    اگر قصد خرید این دستگاه را دارید، در مورد برندهای موجود در بازار داخل کشور تحقیق کنید و قابلیت‌های آنها را بشناسید. توجه به اعتبار برند از این لحاظ می‌تواند مهم باشد، که یک شرکت معتبر هیچ‌وقت اعتبار به‌دست‌آمده خود را خطر نمی‌اندازد و دستگاه‌های فلت بد بی‌کیفیت تولید نمی‌کند. از این رو می توان با اطمینان بیشتری به خرید پرداخت و نسبت به خرید مطمئن بود.

    توجه به اعتبار برند نیز می‌تواند راهنمای خوبی در خرید دستگاه چاپ فلت بد باشد.

    ما در سیمای شهر در کنار شما هستیم و آخرین قابلیت‌های دستگاه چاپ فلت بد و نحوه استفاده آن را به اطلاع شما خواهیم رساند. اگر برای استفاده از این دستگاه مشکل دارید، یا می‌خواهید از قیمت آن مطلع شوید، با ما در تماس باشید.

     

    همین الان قیمت دستگاههای فلت بد را دریافت کنید

      3.3 3 رای ها
      امتیازدهی به مقاله
      3.3 3 رای ها
      امتیازدهی به مقاله
      Subscribe
      Notify of
      0 نظرات
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دیدگاه ها
      0
      چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x