رویه کار دستگاه چاپ بنر

0 636
3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله

دستگاه چاپ بنر

قبل از چاپ مواردی از دستگاه چاپ بنر باید چک شود تا دستگاه، کار چاپ را به خوبی انجام دهد. این آیتم ها به شرح ذیل می باشد:

  • طراحی طرح و ایجاد آن
  • کنترل هد و بررسی سیستم چاپ
  • بررسی جوهر دستگاه بنر
  • تنظیم رول بنر

بعد از کنترل موارد گفته شده، کار چاپ شروع خواهد شد. بعد از تولید طرح و ارسال طرح به دستگاه چاپ بنر، دستگاه وارد مرحله ریپ می شود. در این مرحله تصویر با توجه به منطق دستگاه بنر و قابلیت دستگاه به قطعاتی تقسیم شده و طرح ارسالی را روی متریال مورد نظر چاپ می زند.

از همان ابتدا هد شروع به کار می کند و توسط جوهر طرح مورد نظر را بر روی متریال چاپ می نماید. از شروع تا پایان چاپ نیز اپراتوری توانا باید مراحل چاپ را کنترل کند.

دستگاه بنر

  • اپراتور دستگاه چاپ بنر
  • آموزش دستگاه چاپ بنر
  • دستگاه چاپ بنر

در صورت بروز مشکل با توجه به آموزش های لازم و تجربه به دست آورده تلاش می شود تا مشکل ایجاد شده حل شود. پس از آن باید تصویر چاپ شده خشک شود. خشک کردن دستگاه چاپ دارای دو مرحله است که ابتدا این کار توسط هیتر انجام می گیرد و سپس توسط فن های موجود خشک خواهد شد. پس از خشک شدن هر قسمت، باید بنر جمع شود و دستگاه رول کن دستگاه چاپ بنر آن را جمع و رول کند.

پس از آن نیز در صورت نیاز باید برش انجام گیرد.

این برش می تواند هم توسط دستگاه چاپ بنر انجام گیرد و هم به صورت دستی برش داده شود.

مورد قابل توجه در چاپ با دستگاه بنر سرعت و کیفیت چاپ می باشد.

سرعت و کیفیت دستگاه بسیار بستگی به هد دستگاه بنر دارد. پس برای خرید دستگاه چاپ بنر به هد آن توجه نمایید.

برای به دست آمدن چاپی ایده آل علاوه بر دستگاه باید به محیط چاپخانه نیز توجه زیادی شود. کف چاپخانه همیشه باید تمیز باشد و بهتر است کفش های اپراتورهای دستگاه بنر نیز مخصوص محیط کار باشد تا خاک و گرد و غبار توسط کف کفش ها به محیط چاپخانه وارد نشود. اگر کف چاپخانه به گونه ای باشد که هم تمیز کردن آن راحت باشد و هم بنرهای چاپ شده در هنگام رول شدن کثیف نشود، ترجیحا عایق جریان برق باشد تا جریان الکتریسیته ایجاد نشود.

تهویه های چاپخانه نیز بسیار مهم هستند باید به گونه ای باشد که گرد و غبار بیرون را وارد محیط نکنند. این گرد و غبار ها بر روی بنر  نشسته و باعث کثیفی آن می شود. در کنار چاپ بنر و محیط چاپخانه، تمیزی دستگاه نیز بسیار اهمیت دارد. باید به صورت همیشگی دستگاه را تمیز کرد تا جوهر و گرد و غبار روی آن ننشیند. ترجیحا دستگاه در مکانی قرار گیرد که به دور از گرد و غبار باشد.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x