معیار تعیین قیمت دستگاه لیزر

0 387
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

اهالی رشته ها و فعالیت های مختلف حوزه صنعت و معدن، با اهمیت دستگاه برش لیزر آشنا هستند. به ویژه در رشته هایی مانند ماشین سازی، تبلیغات، شکل دهی و مارکینگ یا حکاکی روی سطوح مختلف و …، استفاده از ماشین آلات حکاکی و برش CNC رواج بسیار یافته است. دلیل این امر نیز، دقت و سرعت بالای دستگاه CNC و قابلیت کنترل عملیات به صورت هوشمند و با استفاده از سیستم کامپیوتری دیجیتال می باشد. برای استعلام قیمت دستگاه لیزر می توانید با سیمای شهر تماس بگیرید.

دستگاه لیزر چیست؟

دستگاه های برش لیزر کار برش را از شیوه سنتی خارج کرده و برش را به صورت ماشینی با دقت و ظرافت بالایی انجام می دهند. این دستگاه ها می توانند عملیات برش را به بهترین شیوه ممکن بدون کوچکترین خطایی انجام دهند. میزان بهره وری این دستگاه ها بالا است و کیفیت مطلوبی را نیز ارائه می دهند. دستگاه برش لیزری در انواع مختلف موجود میتواند قابلیت کار همراه با ظرافت و زیبایی را به ارمغان بیاورد به طوریکه که فرایند برش لیزری به طور کامل در اختیار دستگاه بوده و اطمینان عملکرد را به کاربر دستگاه ببخشد، این دستگاه ها ویژه محیط های کاری می باشند که در آن ها اطمینان از پایدای و قابلیت اعتماد به عملکرد ایمن دستگاه مدنظر است.

از مزایای این دستگاه:

  • سرعت برش عالی
  • دقت و ظرافت برش
  • هزینه پایین برش
  • راندمان بسیار بالا
  • کیفیت بالای برش

قیمت دستگاه لیزر

بخشی از این دستگاه ها، شامل انواع دستگاه های برش لیزر می باشد. لذا برای کارفرمایی که نیاز به استفاده از چنین ماشین هایی برای کارگاه یا کارخانه ی خود دارد، نحوه ی خرید و معیارهای قیمت دستگاه لیزر، اولین موضوعی است که مورد سوال و بررسی و تحقیق قرار می گیرد.

  • برای خرید یک دستگاه لیزر شما باید با توجه به نیازتان دستگاه خود را انتخاب نمایید.

در این باره به موارد زیر توجه نمایید:

                           1- سایز میز کار

                            2- توان تیوپ  

                             3-میز ثابت یا میز برقی بودن

  • از خرید دستگاه هایی که بصورت کارگاهی مونتاژ شده اند خودداری کنید.
  • دقت کنید که تمام قسمت های دستگاه شامل گارانتی باشد(البته قطعات مصرفی شامل گارانتی نمی شود)
  • دقت نمایید که مهم تر از قیمت دستگاه لیزر خدمات پس از فروش مناسب آن می باشد.

توجیه اقتصادی

مسلما پیش از آنکه کارفرما برای خرید هر ماشینی اقدام کند، باید به توجیه اقتصادی در مورد استفاده از آن برسد. به عنوان مثال، باید هزینه ای که بابت قیمت دستگاه لیز پرداخته می شود، در مدت زمان معقولی پس از خرید، جبران گردد و به اصطلاح، برگشت سرمایه توجیه پذیر باشد. این مرحله با تحلیل مناسبی از هزینه ی پرداخت شده نسبت با آورد مالی بهره برداری از یک دستگاه برش لیزر، قابل دسترسی است.

تحقیق و بررسی

پس از این مرحله، نوبت به تحقیق و بررسی پیرامون انواع و اقسام ماشین ها و کیفیت و قابلیت های منحصر به فرد هر یک از آن ها می رسد. ضمن اینکه بدون برخورداری از دامنه ی اطلاعات و آمار کافی و مستند پیرامون این گونه کالاها، نمی توان انتظار خریدی مناسب و بهره مندی مطلوب در جهت بهبود وضع تولید و آماده سازی داشت.

 

دریافت اطلاعات

همزمان با دریافت اطلاعات از پایگاه های مختلف و منابع گوناگون اینترنتی، می توان از سایر کارفرمایان همکار نیز استعلام گرفت. در واقع یکی از راهها برای تشخیص اینکه قیمت دستگاه لیزر با کیفیت و کارآیی آن تناسب دارد یا خیر، همین پرس و جو از دیگران است. بدون شک افرادی که مورد پرسش قرار می گیرند، باید حداقل یک سال از ماشین خود به صورت مداوم استفاده کرده باشند تا بتوانند نظر مناسب و غیر مغرضانه ای در مورد عملکرد ماشین ارائه دهند. همچنین پرسش و کسب آگاهی از سایر استفاده کنندگان دستگاه لیزر، به شرط آن است که در نظافت و رعایت دستورالعمل های کار و ایمنی و بازبینی دوره ای دستگاه خود دقت و اقدام مناسب را مدنظر قرار داده باشند.

یکی از مهم ترین معیارها برای قیمت دستگاه لیزر، توان لیزر خواهد بود. برای انواع عملیات مختلف، از لیزرهایی با توان های مختلف استفاده می شود. می توان به راحتی نتیجه گرفت که توان لیزر،

انرژی مصرفی

علاوه بر اینکه میزان انرژی مصرفی آن را مشخص می کند، نمایان گر قدرت در برش یا حکاکی سطوح متفاوت با ضخامت های متقاوت است.

مثلا با بررسی و مقایسه، متوجه می شویم که قیمت دستگاه لیزر فایبر به نسبت از سایر دستگاه ها بیشتر است. دلیل ان نیز ظرافت و تکنولوژی خاصی است که برای فرآیند تولید و تقویت لیزر به کار می رود. به سبب هزینه های تمام شده ی بالا برای ساخت و تنظیم این دستگاه، نمی توان برای مصارفی که توان لیزر بالایی نیاز دارد، از لیزر فایبر استفاده کرد. در نتیجه بیشتر در ابعاد کوچک و متوسط و برش ها و حکاکی های ظریف تر از آن استفاده می شود و ساخت و بهره برداری برای عملیات روی قطعات بزرگ و سنگین و ضخیم به وسیله ی آن، مقرون به صرفه نیست.

در مقابل، قیمت دستگاه لیزر گازی که عمده ترین انواع آن ها را تشکیل می دهد، پایین تر است. این گروه از لیزرها، می تواند برای عملیات روی صفحات ضخیم تر و برش با توان بالاتر به خوبی نقش خود را ایفا کند.

 

قیمت دستگاه لیزر

 

تکنولوژی تولید

علاوه بر انواع تکنولوژی تولید و تقویت پرتو لیزر و همچنین توان های مختلف، یکی دیگر از معیارهای تعیین قیمت دستگاه لیزر، ابعاد کاری آن است. این ماشین آلات دارای یک میز کار با طول و عرضی مشخص هستند و دامنه ی ابعادی کار دستگاه، با ابعاد این میز مشخص می گردد. در صورت بالا تر بودن ابعاد کار، سایر تجهیزات، بازوها، ریل ها و سیستم کنترلی نیز متناسب با آن تغییر خواهد کرد. لذا این موضوع تاثیر قابل توجهی بر قیمت ماشین خواهد گذاشت.

خدمات و پشتیبانی

اما شاید بتوان هم طراز کیفیت و توان دستگاه و لیزر، خدمات و پشتیبانی پس از فروش را مهم ترین ملاک تعیین قیمت دستگاه لیزر نامید؛ چرا که اگر دستگاهی با کیفیت و توان بسیار مناسب و مطلوب خریداری شود، اما از خدمات پس از فروش کامل و رضایت بخش برخوردار نباشد، پس از مدت کوتاهی به یک قطعه ی غیر مفید تفاوتی تبدیل خواهد شد. از این رو، شرکت های معتبر واردات یا مونتاژ دستگاه های برش و حکاکی لیزر، تلاش می کنند تا با ارائه بهترین و کامل ترین بسته ی خدمات و پشتیبانی مشتری، ارتباط خود با کاربران و مخاطبین را بهبود دهند.

بدون شک توقف فرآیند تولید و کار این دستگاه ها برای تعمیر طولانی مدت و تعویض یک قطعه ی معیوب، زیان هنگفتی برای صاحب آن به همرا خواهد داشت. به موجب پیشگیری از آن هزینه ها، دقت به گزینه ی خدمات پس از فروش در تصمیم برای قیمت دستگاه لیزر حائز اهمیت است.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x