نکات مربوط به خرید دستگاه چاپ بنر

0 669
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله

خرید دستگاه چاپ بنر به عنوان یکی از مهمترین دستگاه های کاربردی در صنعت چاپ و تبلیغات شناخته می شود. در واقع تبلیغات محیطی بدون استفاده از بنر و دستگاه چاپ بنر در مقطع کنونی غیر ممکن به حساب می آید. این دستگاه با ورود به ایران توانست جای خود را در همه زمینه ها که نیاز به چاپ با ابعاد بزرگ داشتند باز کند. کاربرد این دستگاه فراوان است و بسیاری از حوزه های تبلغاتی به آن وابسته هستند. همچنین یک نیاز اساسی برای تابلو سازها می باشد و بدون وجود این دستگاه امکان ساخت تابلوهای چاپ دار ممکن نیست.

خرید دستگاه چاپ بنر و تبلیغات

امروزه کاربردها و روش خرید دستگاه چاپ بنر از تبلیغات فراتر رفته است و موارد مختلفی را شامل می شود. بسیاری از شرکت ها با برخی از این دستگاه ها کاغذ دیواری و استیکر هم چاپ می کنند. در واقع شما باید توجه داشته باشید که با یک دستگاه همه کاره در زمینه چاپ مواجه هستید. البته چاپ بر روی پارچه ، کاغذ دیواری و مواردی غیر از بنر نیاز به تجربه اپراتور و دانش و آگاهی وی دارد. بهتر است اگر قرار است اپراتورها بر روی چنین متریال هایی با استفاده از دستگاه چاپ بنر چاپ بزنند حتما از مشورت دیگر همکاران خود استفاده کنند. ناگفته نماند که دستگاه اکوسالونت به سادگی هرچه تمام تر بر روی متریال های گفته شده چاپ می زند.

متریال های قابل چاپ توسط دستگاه بنر:

  • بنر ها
  • فلکسی ها
  • پارچه ها
  • استیکرها
  • کاغذهای دیواری
  • و …

در این مطلب قصد داریم به نکاتی در مورد خرید این دستگاه پرکاربرد یعنی خرید دستگاه چاپ بنر بپردازیم. دستگاهی نیمه صنعتی و البته نسبتا گران قیمت که باید با دقت خریداری شود تا نحوه بهره وری چاپخانه معقول و بر روی برنامه باشد.

خرید دستگاه چاپ بنر با دیگر دستگاه های صنعتی تفاوت هایی دارد. شما برای خرید دیگر دستگاه های صنعتی یا نیمه صنعتی در درجه اول در مورد بازار تحقیق می کنید و بعد با انتخاب نوع دستگاه مورد نیاز اقدام به خرید می کنید؛ اما در خرید دستگاه چاپ بنر روند کمی متفاوت تر خواهد بود.

نیاز سنجی در خرید دستگاه چاپ بنر

شما در خرید دستگاه چاپ بنر در درجه اول باید به نوع بازار نگاه کنید. شما یک دستگاه خریداری می کنید که مشتریان آن عموما افراد همان منطقه یا نهایتا 100 کیلومتر دورتر هستند و به همین علت بازارسنجی محلی حرف اول را می زند. بازارسنجی شما باید به گونه ای باشد که در درجه اول نیاز آن منطقه را به دستگاه چاپ بنر بسنجید. ممکن است یک شهر کوچک یا یک منطقه در یک شهر بزرگ به هیچ وجه گنجایش ورود دستگاه چاپ بنر را نداشته باشد.

تعداد بالای دستگاه نصب شده مهمترین دلیل برای این موضوع است. در برخی از شهرها نیز تعداد چاپ ها به شدت محدود و پایین است و نمی توان بر روی آن به عنوان یک کار دائمی حساب کرد. این شهر عموما چاپ های خود را به شهرهای نزدیک اطراف می سپارند و یا از روش های سنتی مثل پارچه نویسی استفاده می کنند. اگر قرار است در چنین مکانی دستگاه چاپ بنر شروع به کار کند، باید یک دستگاه بنر ارزان قیمت کار شود تا بازگشت سرمایه برای فرد ساده تر باشد. البته راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان سفارشات مختلف دیگری را از شهرهای کوچکتر و روستا ها جذب و تعداد را بالاتر برد.

این نیاز سنجی باید به صورت دقیق و بدون هیچ گونه اغراق انجام شود. در واقع نیاز سنجی امری مهم و حیاتی برای خرید دستگاه چاپ بنر است و هرچه این نیازسنجی دقیق و شفاف و صادقانه باشد در تصمیم شما تاثیر مثبت بیشتری خواهد گذاشت. در واقع نتیجه نظرسنجی به دو حالت می انجامد، یا اینکه کلا برای خرید منصرف می شوید و یا اینکه به خرید مطمئن تر شده و تنها برای نوع دستگاه و قدرتی که باید داشته باشد لازم به تصمیم گیری دارید.

 

خرید دستگاه چاپ بنر

 

خدمات پس از فروش دستگاه چاپ بنر

بعد از انجام نیازسنجی صحیح باید به فکر خرید دستگاه باشید. خرید دستگاه چاپ بنر خود مراحل مختلفی دارد. برخی گمان می کنند خرید این دستگاه تنها به موارد محدودی از تحقیقات در مورد نوع دستگاه و شرکت های ارائه دهنده دستگاه ختم می شود؛ این در حالی است که شما برای خرید دستگاه چاپ بنر نیاز به تحقیقات گسترده در مورد دستگاه، شرکت و مهمتر از همه خدمات ارائه شده توسط شرکت دارید.

شما برای خرید دستگاه چاپ بنر نیاز به تحقیقات گسترده در مورد دستگاه، دارید.

مهمترین چیز خدمات است

توجه داشته باشید که در خرید این دستگاه مهمترین چیز خدمات دستگاه چاپ بنر است که قرار است از شرکت ارائه دهنده دستگاه دریافت کنید. دریافت اطلاعات در این زمینه را باید خیلی جدی بگیرید چرا که ممکن است در زمانی بعد از خرید دستگاه به این موضوع نیاز بسیار زیادی داشته باشید.

کار فصلی

دستگاه چاپ بنر و کاری که مبتنی بر این دستگاه ایجاد می شود، کاملا فصلی به حساب می آید. اگر چه در طول سال همواره چاپ برای موارد مختلف مثل مناسبت ها، بنر تسلیت برای درگذشت افراد و یا تبریک برای بازگشت از اماکن زیارتی وجود دارد، اما در زمان هایی کار بسیار فشرده است. برای مثال در سال های اخیر چاپ بنر اربعین به شدت با استقبال مواجه است. همچنین در ایام محرم چاپ بنر به شدت رشد نشان می دهد و در ایام عید نیز سفارشات چاپ با دستگاه چاپ بنر به درصد بالایی صعود می کند.

در این زمان ها کار دستگاه های چاپ بنر بیشتر می شود:

  • ایام محرم
  • بعد از اربعین
  • ماه رمضان
  • عید نوروز
  • زمان حج
  • ایام انتخابات
  • مسابقات

فرض کنید که در زمان پیک کاری چاپخانه، دستگاه نیاز به سرویس داشته باشد. این یک اتفاق مرسوم در چاپخانه ها محسوب می شود که به علت حجم بالای کار، دستگاه چاپ بنر دچار هد گرفتگی شود و یا حتی به هیچ عنوان کار نکند. در چنین زمان هایی که سود اصلی یک چاپخانه به آن مرتبط است، کار کردن دستگاه بسیار مهم و حائز اهمیت است. در واقع چاپخانه تمام فعالیت های سالانه خود را به خاطر چند پیکی که در سال دارد ساماندهی می کند و اگر در همان زمان هم نتواند سود لازم را به دست آورد، با شکست مالی مواجه خواهد شد.

 

خرید دستگاه چاپ بنر
دقیقا در همین موقعیت بیان شده است که اهمیت خدمات دستگاه چاپ بنر هویدا می شود. در صورتی که خدمات به سرعت در اختیار چاپخانه ها قرار گیرد می توان به بهبود شرایط امیدوار بود و در غیر این صورت در زمان پیک چاپ، چاپخانه با مشکل مواجه می شود. اما برای این کار چگونه باید به کیفیت خدمات اطمینان پیدا کرد؟

سابقه شرکت

یکی از نکات مهمی که می تواند شما را در مورد خدمات دلگرم کند، سابقه یک شرکت است. شرکتی که تنها 2 الی 3 سال است پا به عرصه فروش دستگاه چاپ بنر گذاشته به احتمال زیاد نمی تواند در موقع نیاز به شما کمک کند. این نتیجه گیری از آنجا نشات می گیرد که این شرکت های نوپا عموما تکنسین های زیادی ندارند. 3 الی 4 تکنسین نمی توانند زمانی که 10 دستگاه از 100 دستگاه فروخته شده در این چند سال، به مشکل بر می خورند، به تمامی آن ها رسیدگی کنند و در این بین چند مشتری ناراضی خواهند شد. در حالی که اگر تعداد تکنسین ها تعداد بیشتری داشته باشند، قطعا این مشکل به وجود نمی آید.

باید به این نکات توجه کنید:

  • قدمت و سابقه شرکت
  • تعداد تکنسین های شرکت
  • میزان رضایت مشتریان
  • دستگاه های فروخته شده
  • خدمات ارائه شده
  • سرعت پاسخگویی
  • رفتار پرسنل و متخصصین

تحقیقات از مشتریان

تحقیقات از تعداد زیادی از مشتریان یک شرکت می تواند به شما این اطمینان را بدهد. البته نباید یک طرفه قضاوت کرد و ممکن است بالاخره برخی مشتریان رضایت کافی از فروشنده دستگاه نداشته باشند، اما مجموعه ی نظرات این مشتریان می تواند به شما در انتخاب کمک کند. حتی شما باید با کسانی صحبت کنید که زمانی دستگاه چاپ بنر داشته اند و دستگاه خود را فروخته اند و یا قصد فروش دارند. شاید یکی از دلایل فروش دستگاه همین کیفیت پایین خدمات باشد.

با توجه به نکات گفته شده شاید اهمیت این موضوع مشخص شده باشد. تنها نکته باقی مانده این است که باز هم باید تاکید کنیم که این موضوع را سرسری نگیرید. یکی از دلایل اصلی شکست در استفاده از دستگاه چاپ بنر همین عدم تحقیقات کافی در مورد خدمات است که بعدها گریبان گیر شما خواهد شد.

 

خرید دستگاه چاپ بنر

انتخاب دستگاه چاپ بنر مناسب

پس از انجام این موارد و انتخاب شرکت مورد نظر، وقت آن رسیده که بین دستگاه های موجود در شرکت مطلوب یکی را انتخاب کنید. اینجاست که باید به نتایجی که از نیازسنجی دریافت کرده اید رجوع کنید. با توجه به این نتایج باید دستگاه مد نظر را انتخاب کنید.

در انتخاب دستگاه باید به ویژگی هایی توجه کنید:

  • سایز دستگاه
  • سرعت دستگاه
  • قیمت دستگاه
  • برند دستگاه
  • صرفه اقتصادی

فقط توجه داشته باشید که با واقعیات کنار بیایید! اگر شما میزان چاپ زیادی را در حال حاضر ندارید و حدس می زنید تا چند ماه آینده هم نخواهید داشت، نیاز نیست به فکر چند سال بعد و گسترش کار باشید چرا که معلوم نیست شرایط به چه نحوی پیش خواهد رفت. با مشورت مشاوران صادق، به نیاز های خود آگاه شده و بر اساس آن انتخاب دستگاه خود را انجام دهید.

اگر یک دستگاه پر قدرت و سریع بخرید و چاپی برای آن نداشته باشید، علاوه بر اینکه هزینه زیادی برای تهیه دستگاه چاپ بنر کرده اید، اپراتور خود را نیز تنها در ساعاتی از روز به کار خواهید گرفت. این در حالی است که شما می توانید با خرید یک دستگاه ارزان تر و البته کند تر، هم هزینه کمتری برای خرید بپردازید و هم اپراتور دستگاه چاپ بنر کار را با سهولت بیشتر و در زمان کمتری انجام می دهد و حتی ممکن است کیفیت چاپ نیز به شدت افزایش یابد.

تمام نکات گفته شده به خرید هرچه بهتر دستگاه چاپ بنر کمک خواهند کرد و به بهره وری و سود مضاعف شما از این شغل شیرین یاری می رسانند. سعی کنید نکات بیان شده را کاملا اجرا کنید تا بعدا از انتخاب دستگاه یا انتخاب شرکت فروشنده دستگاه پشیمان نشوید.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x