انواع دستگاه چاپ

0 823
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

تاریخچه دستگاه چاپ به هزاران سال قبل از میلاد بر می گردد که این چاپ بر روی خشت و گل انجام می گرفت. پس از گذر زمان گوتنبرگ جوهر چاپ را کشف نمود و دستگاه گوتنبرگ تولید شد که این دستگاه متن و تصویر را با هم چاپ می کرد. تاریخچه چاپ در ایران به پنج قرن قبل از میلاد باز می گردد.

پس از گذشت زمان دستگاه افست پا به عرصه چاپ نهاد که به دو  تقسیم می شود:

  • دسته چاپ خوابیده
  • چاپ ایستاده

این دستگاه در هر دوره ای پیشرفت های قابل چشم گیری داشت. امروزه چاپخانه ها می توانند از جدیدترین دستگاه ها برای چاپ تصاویر مشتریان استفاده نمایند و دارای انواع مختلفی است.

برای انتخاب دستگاه چاپ بنر باید به زمینه کاری، میزان حجم کاری و سرعت و کیفیت توجه شود.

و این که قرار است این چاپ بر روی چه متریالی و با چه سایز و اندازه ای باشد نیز در انتخاب دستگاه بنر موثر است. با توجه به این موارد شما می توانید دستگاه مورد نیاز که جوابگوی کارتان باشد را انتخاب نمایید. پس برای انتخاب بهترین دستگاه لیستی از نیاز های خود را تهیه نمایید و سپس اقدام به خرید کنید.

دستگاه بنر انواع مختلفی دارد.

انواع دستگاه چاپ

انواع دستگاه های چاپ عبارتند از:

  • دستگاه چاپ بنر
  • دستگاه اکوسالونت
  • دستگاه فلت بد یووی
  • دستگاه سابلیمیشن

هر کدام از این دستگاه ها کیفیت و کارایی خاصی دارد که با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند.

همان طور که در مقاله های قبل به آن اشاره نمودیم هد مهمترین عضو دستگاه می باشد که باید با توجه به کار خود هد خوبی انتخاب نمایید و به صورت صحیح بر روی دستگاه بنر نصب شود.

 

در بین دستگاه های چاپ بنر دستگاه چاپ کونیکا 512i8 از بهترین دستگاه ها می باشد ولی از این دستگاه نمی توان برای هر کاربردی استفاده نمود.

چاپ با این دستگاه ها ضرر دارد به عنوان مثال نمی توان از این دستگاه برای کاغذ دیواری استفاده نمود ولی دستگاه چاپ اکوسالونت این مشکل را نخواهد داشت و می توان از این دستگاه برای چاپ به منظور کاغذ دیواری نیز استفاده نمود.

در اصطلاح دستگاه های چاپ به 2 دسته تقسیم می شوند:

  • دستگاه چاپ بنر Indoor
  • دستگاه چاپ بنر Outdoor

دستگاه های Indoor به دلیل ضررهایی که دستگاه دارد نمی توان از آن ها در محیط باز استفاده نمود مانند دستگاه چاپ بنر ولی دستگاه های Outdoor که استفاده از آن در محیط بسته مشکلی ندارد مانند دستگاه اکوسالونت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x