دستگاه کلندر : کلندر چیست و مهم ترین نکات در زمان خرید آن

0 7,713
2 1 رای
امتیازدهی به مقاله

دستگاه کلندر یکی از معدود دستگاههای چاپ حرارتی غلطکی است که عمل انتقال تصویر را با استفاده از حرارت و بر مبنای تکنولوژی سابلیمیشن انجام می دهد. امروزه این دستگاه ها به طور ویژه و خاص برای چاپ روی پارچه انتخاب مناسبی هستند و به همین دلیل در صنعت دیجیتال به انتخاب اول بسیاری از شرکت ها تبدیل شده است. البته نمونه های مختلفی از این دستگاه ها در بازار وجود دارد که شرایط فنی آنها با یکدیگر متفاوت است.

اشنایی کامل با دستگاه چاپ سابلیمیشن

دستگاه سابلیمیشن چیست؟

به همین دلیل در ادامه در مورد دستگاه کلندر و نحوه عملکرد آن توضیح خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که این دستگاه ها در صنعت نساجی به چه شکلی عمل می کنند.

دستگاه کلندر چیست؟

دستگاه کلندر یک دستگاه انتقال دهنده حرارت به منظور ایجاد چاپ روی سطوح مختلف و به طور ویژه چاپ روی پارچه و لباس است. در این دستگاه‌ها از یک غلتک مخصوص استفاده شده که گردش آن به همراه حرارت باعث تصعید جوهر و در نتیجه انتقال آن به سطح پارچه یا هر سطح منعطف دیگر می‌شود. در بسیاری از منابع از این دستگاه تحت عنوان دستگاه کلندر سابلیمیشن یاد می‌شود که طبیعتاً با توجه به شرایط چاپ و نحوه انجام آن از این عنوان استفاده شده است. طراحی خاص این دستگاه ها به شرکت ها اجازه می دهد که از آن برای چاپ روی پارچه یا چاپ روی کاغذ های بزرگ استفاده شود.

دو ویژگی جالب در دستگاه کلندر وجود دارد که آن را به یک انتخاب مطلوب برای کارگاه‌های چاپ تبدیل کرده است. در وهله اول استفاده از تکنولوژی سابلیمیشن باعث شده که دستگاه بسیار راحت باشد و اپراتور نیاز به آموزش های حرفه ای و پیشرفته نداشته باشد. در زمان گرم کردن غلطک دستگاه با استفاده از روغن داغ انجام می‌شود که باعث یکنواختی حرارت در غلتک دستگاه شده و چاپ یکپارچه و مناسبی را پیاده می‌کند.

دستگاه کلندر سابلیمیشن

دستگاه کلندر از یک غلتک برای انتقال حرارت استفاده می کند و تحت عنوان دستگاه ترانسفر پارچه هم شناخته می‌شود. در بیشتر موارد در این دستگاه‌ها از تکنولوژی سابلیمیشن و بر مبنای انجام تصعید استفاده می شود که طبیعتاً لفظ سابلیمیشن هم در کنار دستگاه قرار می گیرد. در این ابزار باز هم باید از یک دستگاه پرینتر برای پیاده سازی طرح مورد نظر روی کاغذ سابلیمیشن یا شیت مخصوص استفاده شود. در نهایت پارچه یا کاغذ به همراه کاغذ مخصوص سابلیمیشن وارد دستگاه می شوند که دستگاه روند چاپ را بر مبنای تکنولوژی سابلیمیشن انجام می دهد.

مزایای دستگاه کلندر پارچه

دستگاه کلندر سابلیمیشن در حقیقت پیاده سازی فرآیند سابلیمیشن را به شکل متفاوتی انجام می دهد. این موضوع باعث می شود که مزایای آن نسبت به سایر دستگاههای سابلیمیشن تفاوت چندانی نداشته باشد. در وهله اول در این دستگاهها از یک غلتک حرارتی استفاده شده که گرم شدن آن بر مبنای انتقال حرارت به روغن صورت می گیرد. این طراحی خاص باعث می‌شود که حرارت در سطح غلتک کاملاً یکپارچه و یکسان باشد و در نتیجه چاپ پیاده‌سازی شده بهترین کیفیت ممکن را نشان دهد.

مزیت جالب توجه دیگر دستگاه کلندر سابلیمیشن این است که کاربری آن بسیار راحت و آسان است و به همین دلیل اپراتور تنها به چند ساعت آموزش برای کار با دستگاه نیاز دارد. در ضمن در این دستگاهها از یک سیستم حفاظتی برای محافظت از نمد استفاده شده که طبیعتاً در نگهداری و حفظ کیفیت آن تاثیر گذار بوده و باعث می‌شود که طول عمر دستگاه افزایش یابد. این ویژگی ها به صاحب کارگاه اجازه می‌دهد که چاپ روی پارچه و چاپ روی لباس را با هزینه کمتری انجام دهد و از طرف دیگر سرعت آن نسبت به چاپ دستی بیشتر باشد.

کاربردهای دستگاه کلندر چاپ پارچه

اگر مطالب قبلی ما را دنبال کرده باشید در آنها اشاره کردیم که در دستگاه سابلیمیشن چند کاره از چند قالب متفاوت استفاده شده تا امکان چاپ روی مواد مختلف را داشته باشیم. به عنوان مثال در یک دستگاه سابلیمیشن ۸ کاره ما با ۸ قالب متفاوت مواجه هستیم که برخی از این قالب ها برای چند حوزه مشابه هستند. همین وضعیت در مورد دستگاه کلندر چاپ پارچه هم وجود دارد و می توان از توانایی بالقوه تکنولوژی سابلیمیشن در آن بهره برد. با این تفاسیر می‌توان انتظار داشت که در ساده ترین حالت ممکن از این دستگاه ها برای پارچه و کاغذ به صورت رول استفاده شود.

البته با توجه به قابلیت ها و توانایی هایی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده امکان استفاده از آن برای چاپ روی سطوح منعطف وجود دارد و تمامی موادی که با غلتک دستگاه همخوانی داشته باشند با این دستگاه چاپ می شوند.

چگونه دستگاه چاپ روی پارچه کلندر بخریم؟

روند خرید دستگاه کلندر به انتخاب فرد و انتظاری که از دستگاه دارد بستگی دارد. خوشبختانه چند کاره بودن این دستگاه ها یک امتیاز جالب توجه بوده که ظرفیت کارگاه را در تولید نمونه کارهای مختلف تقویت می کند. این یعنی شما با یک دستگاه سابلیمیشن هشت گانه می توانید کارهای متفاوتی را انجام دهید و از آن به عنوان دستگاه اصلی کارگاه کمک بگیرید. هنگام انتخاب دستگاه چاپ کننده حتماً مواردی مانند ابعاد دستگاه و برنامه ریزی هایی که برای استفاده از دستگاه کرده اید در نظر بگیرید.

اما برای خرید دستگاه چاپ روی پارچه کلندر می توانید روی ظرفیت ها و خدمات ما هم حساب کنید و از کارشناسان ما برای انتخاب محصول بهینه کمک بگیرید. در حقیقت قبل از انتخاب دستگاه، نیازهای کارگاه و اهداف خود را از خرید دستگاه مشخص کنید و به شکل دقیق تعیین کنید که چه انتظاری از دستگاه دارید و می خواهید به چه شکلی از آن به کسب درآمد بپردازید. از این مرحله به بعد کارشناسان ما در کنار شما هستند تا به سوالات احتمالی شما پاسخ دهند و پیشنهاد هایی متناسب با نیاز شما داشته باشند. در نهایت لیست قیمت دستگاه کلندر در اختیار شما قرار می گیرد تا با توجه به بودجه در نظر گرفته شده بتوانید یک گزینه مطلوب را انتخاب کنید.

 

راهنمای خرید دستگاه کلندر : برنامه جامع برای روند خرید

خرید دستگاه کلندر با توجه به توانایی هایی که دارد می‌تواند یک راهکار خوب برای یک کارگاه چاپ در تنوع بخشیدن به محصولات خود و کسب درآمد بیشتر باشد. این دستگاه ها که با عناوین دیگری مانند دستگاه چاپ غلطکی یا دستگاه چاپ حرارتی هم شناخته می‌شود، برای اجرای چاپ سابلیمیشن در ابعاد بزرگ بهترین انتخاب ممکن است و می‌تواند چاپ حرارتی روی پارچه را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

اما اگر شما قصد خرید دستگاه کلندر را دارید در ادامه یک روند کلی برای خرید محصول در اختیار شما قرار خواهیم داد تا به عنوان یک الگو از آن استفاده کنید.

اول ببینید که چه چیزی می خواهید

اولین کاری که هنگام خرید دستگاه کلندر انجام می دهید این است که برنامه ریزی و برنامه کاری خود را مشخص کنید. این دستگاه ها ابعاد بزرگی دارند و برای انتقال تصویر به پارچه یا سایر محصولات نساجی بهترین انتخاب ممکن است. در ضمن نحوه انتقال حرارت در دستگاه کلندر با استفاده از رول یا غلطک و به کمک روغن داغ انجام می‌شود که انتقال حرارت را یکسان کرده و باعث می‌شود که کیفیت چاپ آن در حد عالی باشد.

حالا با توجه به این ویژگی ها باید مشخص کنید که اندازه و ابعاد کارگاه شما به چه صورت است و قرار است که در چه حجمی فعالیت کنید. با توجه به اندازه پارچه ها و شرایط کاری خود امکان تغییر در ویژگی هایی مانند تعداد المنت حرارتی برای گرم کردن غلتک یا ابعاد دستگاه وجود دارد. بنابراین شما هر تصمیمی که برای کارگاه خود بگیرید یا روشهای کسب درآمد خود را تغییر دهید طبیعی است که روند خرید دستگاه کلندر هم به تبع آن تغییر می کند.

بعد ببینید که چه گزینه هایی دارید

حالا در گام دوم باید ببینید که در بازار چه محصولاتی وجود دارد و کدام یک از آنها برای کارگاه شما مناسب است. اصولاً برای فعالیت در حجم کوچک مانند چاپ روی تیشرت یا چاپ روی شال و روسری از دستگاه چاپ سابلیمیشن استفاده می شود. اگرچه مکانیزم عملکرد و چاپ دستگاه کلندر تفاوت چندانی با دستگاه سابلیمیشن ندارد، اما در هر صورت از لحاظ ابعاد و تعداد در قالب با یکدیگر متفاوت هستند.

البته در هنگام خرید دستگاه کلندر به این نکته توجه داشته باشید که اگر نسبت به دستگاه سابلیمیشن و چاپ سابلیمیشن آشنایی داشته باشید در کار با این دستگاه مشکلی نخواهید داشت. در این مرحله مواردی مانند طول غلطک، تعداد المنت استفاده شده در دستگاه، ویژگی ها و مشخصات فنی مانند سیستم لود متریال و حتی سیستم های کنترل حرارتی آن را در نظر بگیرید که با برنامه شما همخوانی داشته باشد. در ضمن امکان تغییر ابعاد دستگاه هم وجود دارد که این کار شما را برای انتخاب گزینه های متنوع ساده‌تر می‌کند.

در مورد قیمت دستگاه کلندر چاپ تحقیق کنید

با انجام مراحل قبلی به یک فهرست چند تایی از دستگاه های چاپ حرارتی غلطکی خواهید رسید که ویژگیهای آنها با هدف شما همخوانی دارد. حالا برای اینکه تحقیق شما جنبه بهتر و واقعی‌تری را بگیرد باید قیمت دستگاه کلندر را هم داشته باشید تا در کنار سایر اطلاعات خود قرار دهید و در نهایت بر مبنای آن برای خرید دستگاه کلندر تصمیم بگیرید.

خوشبختانه اکثر شرکت ها لیست قیمت دستگاه کلندر را دارند و به همراه مشخصات فنی آن در اختیار مشتریان قرار می دهند. به عنوان مثال همین الان اگر در سیمای شهر وارد صفحه مربوط به دستگاههای کلندر شوید، یک شماره در قرار داده شده که شما میتوانید لیست قیمت محصولات را به طور کامل دریافت کنید. در واقع قیمت یک فاکتور مهم و تعیین‌کننده در خرید دستگاه کلندر محسوب می شود و به نوعی می تواند فاکتور های دیگری مانند مشخصات فنی دستگاه را هم تحت تاثیر قرار دهد.

دستگاه را ببینید و کارکرد آن را امتحان کنید

وقتی که در مورد یک یا چند دستگاه به قطعیت رسیدید و آخرین مرحله انتخاب را هم گذراندید می‌توانید حضوراً به محل شرکت مورد نظر مراجعه کنید و از آنها بخواهید که محصول را در حضور شما امتحان کنند. این یک روال عادی فروش دستگاه های مختلف است و در حقیقت شما از این طریق مطمئن می شوید که دستگاه مورد نظر از لحاظ کارایی و عملکرد فنی مشکل خاصی ندارد.

نکته امیدوار کننده ای که در اینجا مطرح است و اتفاقاً به شما در خرید دستگاه کلندر کمک می‌کند این است که کیفیت کار دستگاه را می توان با کیفیت چاپ آن بررسی کرد. برخی از شرکت ها در هنگام فروش دستگاه کلندر به خریدار اعلام می‌کنند که دستگاه را در محل نصب و در کارگاه آنها امتحان می کنند که نیازی به چند بار انجام مراحل مختلف نباشد.

قرارداد خرید را امضا کنید و نصب دستگاه را به شرکت واگذار کنید

حالا اگر از مناسب بودن دستگاه و از کیفیت آن مطمئن شدید می توانید به سراغ بستن قرارداد خرید بروید. در قرارداد خرید دستگاه کلندر میتوانید نصب دستگاه را به شرکت فروشنده واگذار کنید یا اگر خودتان در این زمینه تبحر دارید این کار را انجام دهید. در ضمن در نظر گرفتن موارد دیگری مانند گارانتی و خدمات پس از فروش هم در این جا اهمیت پیدا می کند و شما به هنگام بستن قرارداد باید به این موارد هم توجه کنید.

چیزی که در مورد خرید دستگاه کلندر اهمیت دارد این است که قیمت دستگاه متناسب با ویژگی های فنی آنها تغییر می‌کند و به همین دلیل هیچ وقت یک دستگاه ارزان را به عنوان اصلی‌ترین گزینه خود در نظر نگیرید. حتی اگر از لحاظ بودجه کافی برای تامین خرید دستگاه محدود هستید، باز هم با شرکتهای فروشنده صحبت کنید و از آنها بخواهید که یک دستگاه با کیفیت در اختیار شما قرار دهند و در صورت امکان از پرداخت اقساطی کمک بگیرید. در ضمن به هنگام خرید دستگاه در مورد جوهر مناسب و کاغذ مناسب آن هم بپرسید و کاتالوگ دستگاه را هم بگیرید تا نحوه استفاده درست از آن را یاد بگیرید.

برای دریافت جدیدترین قیمتهای دستگاه پرس حرارتی و دستگاه کلندر ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید 

    2 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    2 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    Subscribe
    Notify of
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0
    چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x