پلاتر سابلیمیشن چیست و چگونه کار می کند؟

0 1,301
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله

 کسانی که به فکر استفاده از خدمات چاپ سابلیمیشن هستند حتماً باید در کارگاه خود یک دستگاه پلاتر سابلیمیشن را هم داشته باشند تا به عنوان گام اولیه از آن استفاده کنند. وجود این دستگاه ها از این جهت اهمیت دارد که وظیفه چاپ جوهر سابلیمیشن روی کاغذ مخصوص سابلیمیشن را بر عهده داشته و گام اولیه چاپ روی پارچه چاپ روی لباس با کمک این ابزار ها انجام می شود.

در ضمن این دستگاه ها می توانند به صورت مستقیم چاپ سابلیمیشن را روی تجهیزات مختلفی انجام دهند که در ایده آل ترین حالت ممکن چاپ روی الیاف مصنوعی مانند جودون و مخمل یا حتی حریر و ساتن انجام می دهند. این یعنی می‌توان از پلاتر سابلیمیشن برای چاپ پوشاک ورزشی یا پوشاک مجلسی و سایر لوازم پارچه ای مانند شال و روسری یا حتی روتختی و رومبلی استفاده کرد.

اشنایی کامل با دستگاه چاپ سابلیمیشن

دستگاه سابلیمیشن چیست؟

بنابراین اگر قصد انتخاب بهترین پلاتر برای چاپ سابلیمیشن را دارید در ادامه به شما خواهیم گفت که این دستگاه ها به چه شکلی کار می کنند و برای انتخاب آنها باید چه فاکتورهایی را در نظر بگیرید.

پلاتر سابلیمیشن چیست؟

دستگاه پلاتر سابلیمیشن یک دستگاه چاپ مخصوص است که از آن برای چاپ در ابعاد وسیع و بزرگ استفاده می‌شود و می‌تواند انواع جوهر دای و جوهر سابلیمیشن را چاپ کند. کاربرد این دستگاه ها بیشتر به کارگاه‌های بزرگ چاپ مانند کارگاه چاپ روی لباس یا کارگاه چاپ روی پارچه است و به عنوان اصلی ترین دستگاه در مراحل اولیه چاپ سابلیمیشن شناخته می‌شود. در دستگاه های پلاتر مخصوص چاپ سابلیمیشن ویژگی های جالبی در نظر گرفته شده که آنها را به یک انتخاب مناسب برای چاپ انواع پارچه ها و منسوجات مشابه آنها تبدیل کرده است.

نحوه عملکرد دستگاه پلاتر چاپ سابلیمیشن

دستگاه پلاتر سابلیمیشن یک دستگاه با شباهت ساختاری بسیار زیاد به دستگاه چاپ بنر است که معمولاً برای چاپ با عرض بالا استفاده می شود. برای فعالیت این دستگاه ها یک مخزن جوهر در نظر گرفته شده که در جریان چاپ سابلیمیشن از جوهر سابلیمیشن استفاده می شود. این در حالی است که در برخی از آنها امکان استفاده از جوهر دای وجود دارد و می توان چاپ های مخصوص به آن ها را به کمک این دستگاه انجام داد.

با توجه به اینکه مرحله اولیه چاپ سابلیمیشن شامل پیاده سازی طرح اولیه روی کاغذ سابلیمیشن است، با کمک دستگاه پلاتر سابلیمیشن می توان این طرح را روی کاغذ سابلیمیشن انجام داد یا حتی امکان استفاده از آن برای پارچه های دارای الیاف مصنوعی مانند ساتن یا ریون استفاده کرد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که نوع جوهر استفاده شده در مخزن دستگاه می تواند کارایی دستگاه را تغییر داده و حتی سیستم چاپ آن را تحت تاثیر قرار دهد.

چگونه بهترین پلاتر برای چاپ سابلیمیشن انتخاب کنیم؟

سوالی که احتمالاً در ذهن شما شکل می گیرد این است که چگونه بهترین پلاتر چاپ سابلیمیشن را انتخاب کنیم و به چه فاکتورهایی توجه داشته باشیم؟ به جای پاسخ به این سوال، در وهله اول شما باید وضعیت کارگاه و برنامه ریزی های خود را در نظر بگیرید تا بتوانید دستگاه را متناسب با آن انتخاب کنید. مثلاً شما برای انتخاب بهترین پلاتر سابلیمیشن به موارد زیر توجه کنید:

برندهای موجود در بازار

اگرچه در بازار ایران پلاتر سابلیمیشن اپسون نسبت به سایر برندها شناخته شده تر است اما برند های دیگری مانند چاپ سابلیمیشن الیت یا موارد مشابه آن ها هم دیده می شود. این یعنی شما می‌توانید یکی از معیارهای انتخاب خود را روی برندهای تولید کننده دستگاه قرار دهید تا حداقل از کیفیت کار دستگاه مطمئن شوید.

 در ضمن به خاطر داشته باشید که هر کدام از این برندها مدل‌های دیگری دارند که در مورد پلاتر سابلیمیشن اپسون ما با مدل هایی مانند پلاتر ۳۲۰۰ اپسون، پلاتر ۹۲۰۰ اپسون، پلاتر ۷۲۰۰ اپسون، یا پلاتر ۶۲۰۰ اپسون مواجه هستیم که هر کدام از آنها مشخصات فنی خاص خود را دارند و طبیعتاً کاربرد دستگاه را هم تحت تاثیر قرار می دهند.

ابعاد پلاتر سابلیمیشن

یکی دیگر از معیارهایی که به شما در انتخاب دستگاه پلاتر سابلیمیشن کمک می‌کند، در نظر گرفتن ابعاد دستگاه است که طبیعتاً در کنار آن می‌توان فاکتورهای دیگری را هم در نظر گرفت. در وهله اول ابعاد این دستگاه باید متناسب با ابعاد کارگاه شما باشد که این برای انتخاب مناسب ترین دستگاه در کارگاه تاثیر گذار است. اما در عین حال در بازار دستگاه پلاتر با عرض ۱۹۰ سانتیمتر یا دستگاه پلاتر با عرض ۱۵۰ سانتیمتر یا حتی دستگاه پلاتر با عرض ۱۱۲ سانتیمتر را داریم. این یعنی عملاً کاربرد دستگاه به اندازه های کوچکتر از عرض دستگاه است و می تواند کاربرد آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

تعداد هد دستگاه

وقتی که در مورد دستگاه پلاتر سابلیمیشن تحقیق می کنید و مشخصات فنی آنها را از شرکت‌های مختلف می گیرید معمولاً در این مشخصات به تعداد هد دستگاه و تعداد رنگ آن هم اشاره شده است. مثلاً می بینیم که برخی از این دستگاه ها با تعداد دو هد در بازار عرضه شده و برخی از آنها حتی تا ۵ عدد هد هم دارند. این موضوع طبیعت روی کیفیت کار دستگاه تاثیر گذار است و حتی تعداد رنگ استفاده شده در آن ها را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

قیمت دستگاه پلاتر سابلیمیشن

در نهایت به هنگام انتخاب بهترین پلاتر برای چاپ سابلیمیشن باید قیمت آنها را در نظر بگیریم که به همه فاکتورهای گفته شده در بندهای قبلی و مشخصات فنی دستگاه بستگی دارد. به عنوان مثال پلاتر ۱۱ رنگ ۷۰۰۰ مخصوص عکاسی با قیمت حدود ۳۵ میلیون تومان فروخته می شود. این در حالی است که برای پلاترهای ۹ رنگ قیمتی در حدود ۴۹ میلیون تومان و پلاتر ۱۱ رنگ اپسون هم ۶۴ میلیون تومان گفته می شود. حالا ممکن است با توجه به برند تولید کننده و همچنین عرض دستگاه و تعداد هد آن تغییراتی در این قیمت گذاری ها به وجود بیاید که شما را به سمت یک گزینه خاص هدایت کند.

امیدواریم که به ابهامات و سوالات شما در زمینه خرید پلاتر سابلیمیشن پاسخ داده باشیم. اما برای مشاوره در مورد انتخاب بهترین دستگاه و اطلاع از قیمت دستگاه ها با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند.

 تماس : ۳۵۱۳۱-۰۳۱

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x