دستگاه چلنیوم و تابلو چلنیوم چیست؟

0 401
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

دستگاه چلنیوم

دستگاه چلنیوم جهت ساخت انواع تابلو با استفاده از حروف چلنیوم میباشد . شاید میپرسید چلنیوم چیست؟
چلنیوم (چنلیوم) یکی از انواع حروف برجسته بوده که چند سالی از ورود آن به بازار نمی گذرد .
 
در حال حاضر یکی از زیباترین و پرمصرف ترین نوع تابلو میباشد که زیبایی و تنوع رنک و اندازه آن موجب شده خواهان بیشتری نسبت به سایر حروف برجسته پیدا کند . این نوع تابلو ها در رنگها و اندازه های مختلف عرضه میگردد که قابلیت روشنایی نیز دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی نکات تابلو چلنیوم بپردازیم
 

دستگاه چلنیوم

جنس تابلو چنلیوم چیست

چلنیوم نوعی آلیاژ میباشد که در مقابل عوامل جوی محیطی بسیار مقاوم میباشد و به راحتی در مقابل آفتاب و یا بارندگی باران رنگ خود را از دست نمی دهد . رویه حروف چلنیوم از جنس پلگسی گلس ساخت کشور تایوان میباشد که در انواع رنگهای مختلف موجود و با انتخاب مشتریان در حروف چلنیوم استفاده میشود .
 
برای اینکه نصب این تابلو های تمیز و شیک باشد از یک زیره به عنوان مثال از ورقهای PVC استفاده میشود که لامپهایی که برای روشنایی تابلو استفاده میشود نیز بر روی این ورقها نصب میگردد .کیفیت این ورقها برای کار با دستگاه چلنیوم باید مناسب باشد.

 

رنگ و اندازه تابلو چنلیوم چگونه است ؟

رنگ و اندازه لبه چلنیوم با توجه به مارکهای متعددی که وجود دارد، متفاوت است ولی اصلی ترین و معروفترین لبه چلنیوم با مارک تجاری آلوراپید شناخته شده که در ۱۴ رنگ و در اندازه های ۹ سانت ، ۱۱ سانت و ۱۴سانت موجود میباشد.

بیشترین رنگهای استفاده شده در کشورمان رنگ های استیل (نقره ای)، مشکی و طلایی و بیشترین اندازه لبه چلنیوم استفاده شده ۹ سانت و درصد خیلی کم ۱۱ سانت میباشد.
انواع دیگر چلنیوم با مارکهای دیگری نیز وجود دارند که هرکدام مزیت خاص خود را دارد. به عنوان مثال برای حروف چلنیوم با قطر های کم (حروف ریز) بدلیل مشکلات ساخت از لبه ۷ سانت نیز استفاده میشود.

 

جهت روشنایی تابلو چنلیوم از چه نوری استفاده میشود ؟

داخل حروف چلنیوم از لامپهای SMD و LED استفاده میشود. SMD بدلیل پر نور بودن و همینطور ضد آب بودن مناسب تر از LED می باشد. از مهمترین قسمت های تابلو نور آن میباشد که باید دقت بیشتری در هنگام نورپردازی شود مصرف پایین برق، پخش مناسب نور، خاموشی کمتر، نصب آسان و … مزیتهای لامپ SMD نسبت به لامپای LED هستند. منبع تغذیه مورد استفاده این لامپها ترانس ۱۲v میباشد.

 

مراحل ساخت حروف چلنیوم با استفاده از دستگاه چلنیوم

 دستگاه چلنیوم زن یا دستگاه خم چلنیوم میتواند انواع حروف چلنیوم را برش و خم نموده و عملیات ساخت تابلو را براحتی و با دقت تمام انجام دهد.
دستگاه ساخت چلنیوم امروزه به یکی از مهمترین ابزارهای یک تابلوسازی دیجیتال تبدیل شده است . چراکه تابلوسازی امروزه بدون دستگاههای دیجیتال معنی ندارد.
 

قیمت دستگاه چلنیوم ساز به چه مواردی بستگی دارد

قیمت دستگاه چلنیوم ساز با موارد متفاوتی مربوط میشود. فروش دستگاه چلنیوم که بالاتر رود قیمت دستگاه چلنیوم ساز طبعا پایین خواهد آمد.قیمت این دستگاه شامل موارد زیر میباشد:
 
  • کیفیت بدنه دستگاه
  • موتورهای استفاده شده در دستگاه چلنیوم ساز
  • نرم افزار دستگاه چلنیوم
  • توانایی کار بر روی انواع متریال چلنیوم بازار
  • خدمات پس از فروش فروشنده
سیمای شهر با داشتن سابقه و تخصص طولانی  فروش دستگاه چلنیوم ساز و فروش دستگاه چلنیوم را با خدمات پس از فروش قوی و مطمئن انجام میدهد جهت دریافت اطلاعات دستگاه چنلیوم قیمت با کارشناسان سیمای شهر تماس حاصل فرمایید.

ساختار فیزیکی حروف چلنیوم

زمانی که حروف یک تابلو در برنامه کرل دراو (CorelDRAW) و یا اتو کد (Autocad) از لحاظ فونت، سایز و ضخامت طراحی شد، طرح مورد نظر بروی جنس پلکسی گلس (Plexi Glass) که دارای رنگهای مختلف میباشد لیزر میشود.

  • پلکسی نوعی پلاستیک میباشد که ظاهری شبیه شیشه با مقاومت بیشتر دارد و  و در رنگ ها و جنس های مختلف موجود می باشد. برش پلکسی ها با دستگاه برش لیزری انجام می گیرد.
  • پس از اینکه طرح مورد نظر توسط دستگاه لیزر برش شد نوبت به چسباندن لبه چلنیوم به پلگسی میرسد.
  • در تابلوسازی هایی که از دستگاه چلنیوم ساز استفاده میکنند مراحل خم کردن، قوس و شیار بروی لبه چلنیوم، توسط دستگاه بصورت کامپیوتری طبق فایل طراحی شده انجام میپذیرد
  • پس از آماده شدن لبه حروف و لبه چلنیوم آن را بروی میز آهنی با آهنربا های مخصوص ثابت و جذب یکدیگر میکنند و با چسب ۱۲۳ و اسپری لبه چلنیوم را به پلکسی میچسبانند.
  • پس از ساخت حروف چلنیوم نوبت به زیر سازی این حروف میرسد که برای اینکار از ورقهای پی وی سی pvc با ضخامت ۸ تا۱۰ میلیمتر استفاده میشود که ابعاد این ورق ۱۲۰ در ۲۴۰ سانتیمتر میباشد. این ورقها در مقابل آب، آفتاب، گرما و سرما مقاوم بوده و تغییر حالت نخواهند داد و به همین منظور جهت زیرسازی حروف چلنیوم بسیار کاربرد دارند.
  • حروف چلنیوم ساخته  شده بر روی ورق پی وی سی قرار گرفته و دور آنرا خط کشی مینمایند و توسط اره برقی برش خورده به نحوی که در داخل چلنیوم زیر نوار گردگیر براحتی قرار بگیرد .
 
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x