حکاکی لیزری پرکاربردترین مزیت دستگاه لیزر

0 63
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

حکاکی لیزری

استفاده از دستگاه برش لیزر جهت حکاکی لیزری نتیجه ایی خیره کننده دارد. حکاکی لیزری بر روی انواع مواد از جمله سنگ چوب شیشه پلکسی چرم و در کل متریالهای مختلف غیر فلزات رایج است.

کاربرد فراوان دستگاه برش لیزر در صنعت خیره کننده است. همچنین برش لیزری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و کاربردهای فراوانی در صنایع و هنرهای مختلف دارد. اما یکی از مواردی که دستگاه لیزر می تواند روی آن مانور دهد اما لیزرکاران از آن غافل هستند، حکاکی با دستگاه لیزر سی ان سی است . در این مقاله قصد داریم برخی از کاربردهای دستگاه لیزر cnc در زمینه حکاکی را به لیزرکاران بشناسانیم. با سرمایه گذاری مناسب در این بخش، شاید در روز شاهد خواب کمتر دستگاه لیزر خود باشید.
 

کاربردهای حکاکی لیزری

  • حکاکی لیزری روي پلكسي گلاس

يکي از موادي که دستگاه ليزر به خوبي روی آن حکاکي ايجاد مي کنند پلکسي گلاس است. کاربردهای فراوان پلاکسی های حکاکی شده باعث رونق کار در این زمینه شده است.
 
  • حكاكي روي چوب

چوب از جمله موادي است كه موارد كاربرد وسيعي در زمينه هاي صنعتي و هنري دارد. حكاكي چوب با دست ، كاري زمانبر ، غير دقيق و گرانقيمت است. در اين مورد مي‌توان از دستگاه برش ليزر استفاده نمود  تا با هزینه و وقت کمتر کاری دقیق و شکیل ایجاد شود.
 
  • حکاکی تنديس و لوح هاي يادبود

با دستگاه ليزر می توان انواع تنديس ها و لوح هاي بديع و زيبا را در اشكالي متنوع ساخت  . اما حکاکی رو این تندیس ها باعث ساخت یک تندیس خاص و چشم نواز خواهد شد.
 
  • حکاکی روی سنگ

دستگاه ليزر مي تواند تصاوير افراد يا مناظر را با ظرافت و زيبايي خيره كننده اي بر روي سنگ حكاكي كنند .
 
  • حكاكي روي چرم و پارچه

در حال حاضر تنها با استفاده از قالب هاي فلزي مي توان روي محصولات مذكور حكاكي نمود كه اين حكاكي معمولا نام يا لوگوي توليد كننده است. اما با استفاده از ليزر مي توان انواع طرح هاي پيچيده را بر روي چرم حكاكي نمود .همانطور که می دانید این مورد از مواردی است که در حال حاضر با استقبال هنرمندان و مردم مواجه شده و بازار مناسبی برای سرمایه گذاری صاحبان دستگاه لیزر به شمار می رود
 
  • حکاکی فلز

با دستگاه لیزر می توان با ظرافت بر روی قطعات فلزی حکاکی نمود . این مورد از مواردی است که هم در صنعت و هم برای محصولات تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد و باید مد نظر لیزرکاران باشد.
 
  • حکاکی عکس روی چوب و ساخت تابلوهاي یادگاری

با استفاده از ليزر مي توان تصاوير افراد يا مناظر را با ظرافت و دقتي اعجاب آور بر روي چوب حكاكي نمود .ناگفته مشخص است که این کاربرد دستگاه لیزر تا چه اندازه می تواند با استقبال مشتریان مواجه شود.
 
  • حکاکی چوب

با دستگاه لیزر می توان بر روی چوب با دقت و ظرافت عملیات حکاکی را انجام داد .

توجه به کاربردهای مختلف دستگاه برش لیزر می تواند کمک زیادی به افرادی که وارد این حرفه شده اند بنماید تا به سرعت قیمت دستگاه لیزر خود را با کمی تلاش و بازاریابی مناسب بپردازند و به سود و بهره وری نزدیک گردند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x