مشخصات دستگاه چاپ بنر

0 197
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

مشخصات دستگاه چاپ بنر به عنوان یکی از پر کاربرد ترین ماشین آلات در دنیای نوین تبلیغات و چاپ نکته بسیار مهمی به شمار میرود. بخاطر اینکه این دستگاه توانسته است به خوبی جایگزین روشهای قدیمی باشد که به صورت دستی راه اندازی و کنترل می شده اند. دستگاه چاپ بنر یکی از ماشین آلات به روز و پیشرفته در حوزه تبلیغات است که کارآیی زیاد دارد. همچنین این دستگاه یک منبع درآمدی خوب برای صاحب آن است که بازگشت سرمایه خیلی خوبی هم دارد.

چاپ بنر

بنر یک نوع متریال قابل چاپ شبیه به پارچه است که به صورت رول های بزرگی عرضه می شود. عموما بنر با اهداف تبلیغاتی و اطلاع رسانی و یا برای خبر رسانی چاپ می شود. در فرآیند چاپ از جوهرهای مخصوص دستگاه بنر استفاده می شود. معمولا بر روی این بنرها متن های اطلاع رسانی و یا معرفی برای افراد، سازمان ها، شرکت ها و سایر مشاغل چاپ می شود. فرآیند چاپ بر روی این بنرها توسط یک دستگاه چاپ انجام می شود که به آن اصطلاحا دستگاه چاپ بنر می گویند. البته عموما این دستگاه بر روی متریال های دیگری نیز فرآیند چاپ را انجام می دهند. از قبیل:

  • فلکسی
  • پارچه
  • استیکر
  • کاغذ دیواری
  • و غیره

دستگاه چاپ بنر یک منبع درآمدی فوق العاده و دائمی است.

کارآیی دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ بنر به عنوان ابزار اصلی چاپ بنر شناخته می‌شود و با اینکه قیمت دستگاه چاپ بنر به نظر بالاست ولی باز هم استفاده از آن می‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد. اما در ادامه از جنبه عمومی خرید دستگاه چاپ بنر خارج خواهیم شد و به‌صورت تخصصی به تأثیر این دستگاه بر روند اقتصادی کارگاه‌های چاپ بنر خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید!

کاربردهای چاپ بنر:

  • برای تسلیت ها
  • برای تبریک ها 
  • اطلاع رسانی
  • خبر رسانی محلی
  • تبلیغات شهری
  • استفاده در تابلوها

دلیل استفاده از دستگاه چاپ بنر

دلیل اصلی کاربرد و استفاده ی روزافزون از دستگاه چاپ بنر، کارآیی و قابلیت های فراوان بنرها و فلکسی ها است. بنر و فلکسی دو ماده ی مشتق از پلیمر می باشند که به جای کاغذ و مقوا مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل مقاومت در برابر عوامل محیطی و فرسایشی، دوام و ماندگاری بسیار بالاتری دارند. در نتیجه در امور و مشاغلی چون تبلیغات، تابلو سازی و همچنین در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی نیز از استقبال فراوانی برخوردار شده اند.

با توجه به این استقبال و کاربردهای رو به افزایش، استفاده از دستگاه چاپ بنر نیز افزایش یافته است. حتی امروزه برخی شرکت ها و دفاتری که مستقیم در حوزه ی تبلیغات فعالیت نمی کنند اما امور اطلاع رسانی بخشی از کار آن ها به حساب می آیند، به این نتیجه رسیده اند که بد نیست به جای برون سپاری سفارشات چاپ آگهی خود، با خرید و استقرار یک دستگاه چاپ بنر، آن را در کنار فضای کاری خود برای مواقع مورد نیاز نصب و راه اندازی کنند. پس در صورت کار های زیاد چاپی نصب دستگاه چاپ بنر در محیط کار بسیار به صرفه خواهد بود.

مزیت های داشتن دستگاه اختصاصی:

  • جلوگیری از اتلاف زمان
  • کاهش هزینه های جاری
  • سرعت عمل بالاتر
  • رشد و پویایی مجموعه

کاربرد دستگاه چاپ بنر و مشخصات دستگاه چاپ بنر چیست

علاوه بر کاربردهای دستگاه بنر، برخی مشخصات دستگاه چاپ بنر نیز موجب شده تا نظر بسیاری از صاحبان مشاغل و صنایع گوناگون به این ماشین جلب گردد.

دستگاه چاپ بنر

سرعت چاپ

از جمله ی این ویژگی ها و قابلیت ها، می توان به سرعت چاپ اشاره کرد. در حقیقت مهمترین مشخصات دستگاه چاپ بنر سرعت و انجام عملیات در زمان کوتاه، یکی از مهم ترین عوامل تعیین مسیر تولید و تغییر استراتژی های کاری در هر عرصه و زمینه است. به همین منوال، در عرصه ی چاپ و تبلیغات نیز سرعت بالا بدلیل اینکه منجر به سودآوری بیشتر می گردد، از جمله ملاک های مهم در تصمیمات مدیران به شمار می رود.

سرعت چاپ یکی از مولفه های اصلی بر روی درآمد است.

در مورد دستگاه چاپ بنر، به نظر می رسد سرعت اجرای نقش یا متن بر روی صفحات بنر یکی از اصلی ترین دلایل استقرار آن در واحدهای مرتبط باشد.

از مزیای سرعت بالای دستگاه:

  • انجام سریع سفارشات
  • تحویل حجم بیشتر کار
  • درآمد بیشتر در زمان ثابت
  • کاهش هزینه های جاری

کیفیت چاپ

علاوه بر سرعت، کیفیت بالای چاپ نیز یکی دیگر از معیارهای قابل توجه برای مدیران و مشتریان این دستگاه می باشد. معمولا سرعت و کیفیت هر ماشین، با یکدیگر رابطه ی الاکلنگی دارند و به راحتی نمی توان دستگاهی خریداری کرد که سرعت و کیفیت آن بتواند مشتری را به طور کامل راضی نگه دارد. در مورد دستگاه چاپ بنر نیز این قاعده پابرجاست، ولی معمولا کیفیت بالای چاپ بر سرعت بالای آن ارجحیت دارد چرا که یکی از خصوصیات اصلی نقوش روی بنر، وضوح و کیفیت بالای آن هاست.

کیفیت چاپ این دستگاه ها بستگی به مدل و نوع هد دارد. این موضوع تا آنجا مورد دقت طراحان و سازندگان قرار گرفته است که باعث شده در بازار امروز، هد دستگاه بنر به عنوان مهم ترین تجهیز آن به حساب بیاید و برخی دیگر از مشخصات و معیارهای قابل بررسی دستگاه، نسبت به مدل و نوع هد، کمتر مورد تحلیل قرار می گیرند.

یکی دیگر از مسائل مهم در شناخت دستگاه بنر، سیستم کنترلی دیجیتال آن است. در حقیقت این نوع دستگاه ها، ساختار راهبری و کنترل دیجیتال دارند و با استفاده از کامپیوتر و پردازشگر، می توانند طرح و نقش و متن مورد نیاز را دریافت کرده و با دقت بالا بر روی بنر یا فلکسی چاپ کنند.

نحوه کار هد

این موضوع را می توان از نحوه ی کار هد و تردد آن بر روی بنر ورودی متوجه شد. در واقع این هد مانند یک محرک دیجیتالی، مدام بر روی هر قسمت از بنر در رفت و آمد بوده و به درج رنگ لازم بر هر نقطه از صفحه می پردازد.

رفت و آمد و اینکه در کدام نقطه چه رنگی را چاپ نماید، بر عهده ی سیستم کنترل هوشمند دستگاه است. به همین علت نحوه ی عملکرد و میزان و محل جوهر گذاری سوزن ها و نازل های هد، همگی توسط کامپیوتر مرکزی دستگاه کنترل می گردند.

علاوه بر آن، بدنه یا شاسی دستگاه نیز ویژگی مهم دیگری است که هر مقدار سنگین تر باشد، از لرزش های احتمالی حین چاپ بیشتر جلوگیری می شود و احتمال اجرای نقش با کمترین اعوجاج بیشتر خواهد شد.

مشخصات دستگاه چاپ بنر

سیستم خشک کن

امروزه بسیاری از ماشین های چاپ بنر، از سیستم خشک کن در قسمت خروج بنر برخوردارند. این سیستم می تواند با استفاده از چند فن و یا حرارت، جوهر نسبتا نمناک خشک نشده از طرح های پر رنگ تر را کاملا خشک کرده و از ایجاد اشکال در جزئیات نقش بدلیل روان شدن رنگ جلوگیری کند.

تهویه

علاوه بر تمامی این موارد، یکی از لازمه های اصلی در کار با دستگاه چاپ بنر، شرایط محیط استقرار از جمله استحکام کف و تهویه مطبوع محل خواهد بود تا از آلودگی و آسیب به دستگاه جلوگیری کند. همچنین وجود سیستم تهویه مناسب برای پیشگیری از مشکلات ریوی و تنفسی کاربران ضروری خواهد بود.

بدون داشتن تهویه مناسب سلامتی خود را به خطر می اندازید.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x