5 نکته مهم در استفاده از دستگاه چاپ بنر

0 590
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

استفاده از دستگاه چاپ بنر به دلیل اینکه این دستگاه  در صنعت تبلیغات اهمیت زیادی پیدا کرده است. در تبلیغات اثر بخش می توان ادعا کرد که حجم وسیعی از این کار را بر عهده دارد. صاحبان صنایع چاپ نیز از این ظرفیت دستگاه چاپ بنر به‌خوبی مطلع هستند و نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند که بالاترین بازدهی را از این دستگاه محبوب داشته باشند. مهم نیست که در شغلی هستید و به چه حرفه‌ای اشتغال دارید، ما معتقدیم که با رعایت کردن برخی اصول مقدماتی حاکم بر تبلیغات به‌راحتی می‌توانید فرایند بازاریابی خود را اجرایی کنید. بخشی از این اصول و قواعد می‌توانند دستگاه چاپ بنر را نیز در بر بگیرند و نکاتی در مورد آن نیز مطرح کنند. این موضوع باعث می‌شود که توجه به دستگاه چاپ بنر بیش‌ازپیش شود.

لازم است که این اطلاعات و اصول در قالب یک برنامه به فعالان حوزه چاپ و بخصوص چاپ بنر داده شود تا آنها نیز بهترین شرایط ممکن برای دستگاه چاپ بنر خود فراهم کنند و بهترین بازدهی را از آن دریافت کنند. در ادامه برخی از اصول حاکم بر عملکرد دستگاه چاپ بنر را ذکر خواهیم کرد که منجر به دید بهتر مشتریان به کسب‌وکار شما شود و احتمالاً به جذب مشتریان بالقوه خواهد انجامید. پس با ما همراه باشید!

دستگاه بنر چیست؟

این دستگاه یکی از نوآوری های صنعت تبلیغات است که کارهای سنتی را به ماشین سپارده است. در قدیم بسیاری از پارچه های تبلیغاتی با دست نوشته می شد که از ظرافت مناسبی برخورد نبود. همچنین امکان استفاده از طرح ها و عکس های با ظرافت وجود نداشت. با عرضه ماشین های چاپ بنر بسیاری از کارها روان تر شد و استفاده از بنرهای تلیغاتی گسترش زیادی یافت. این امر وجب رشد صنعت تبلیغات شده و کاربردهای بسیاری هم یافت. به کمک این دستگاه می توان بنر، فلکس و حتی پارچه ها را با ظرافت بالایی چاپ کرد. یکی از خصوصیات دیگر این دستگاه ها کپی یک نوشته و طرح بر روی چندین بنر بدون اختلاف است که در شیوه های سنتی چنین چیزی ممکن نبوده است.

نکات مهم در مورد استفاده از دستگاه چاپ بنر

برندینگ و بزرگنمایی

برندینگ و بزرگنمایی یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از دستگاه چاپ بنر است. دستگاه‌های چاپ بنر امکان چاپ نوشته در سایزها و فونت‌های مختلفی دارند، بنابراین می‌توانند بهترین گزینه برای معرفی یک شرکت یا یک محصول باشند.

از خصوصیات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چاپ در اندازه های متفاوت
  • چاپ با فونت های گوناگون
  • استفاده از رنگ های زیاد
  • استفاده از طرح های زیبا
  • تولید چندین مورد مشابه

هنگامی که با دستگاه چاپ بنر کار می‌کنید و یک بنر برای معرفی موضوع خود طراحی می‌کنید، به دیده شدن آن از فواصل مختلف و همچنین خوانایی آن توجه کنید. درصورتی‌که لازم است از نوشته‌های ریز استفاده کنید، با تغییر رنگ یا حاشیه متن، آن‌ها را مورد تأکید قرار دهید. برای فونت نوشته‌های از فونت‌های جدید و پیچیده استفاده نکنید و اجازه دهید کاربران با خیال راحت بتوانند محتوای بنر را بخوانند.

توجه کنید که به دنبال چاپ کارت تبریک یا کارت پستال نیستید! شما می‌خواهید یک بنر با هدف برندینگ و معرفی یک شرکت یا محصول چاپ کنید که باعث بزرگنمایی کسب و کار شما شود.

رنگ

استفاده از رنگ مناسب و مطابق با فرایند برندینگ می‌تواند کار استفاده از دستگاه چاپ بنر را راحت‌تر کند. اصولاً دستگاه‌های چاپ بنر امکان تولید و چاپ طیف‌های مختلف رنگی را دارند و استفاده از این رنگ‌ها به هنر طراح بنر برمی‌گردد. استفاده از رنگ‌های شاد می‌تواند مشتری را جذب کند، اما به همان اندازه که این پدیده مفید است، می‌تواند خطرناک باشد و مشتری را بیشتر دور کند.

استفاده از زمینه‌های رنگی شلوغ یا رنگ نوشته تند باعث کاهش خوانایی بنر می‌شود.

مشتریان بالقوه در کمتر از چند ثانیه می‌تواند به کسب و کار شما علاقه‌مند شود یا از آن دور شود.

پس توصیه ما این است که از ظرفیت دستگاه چاپ بنر برای بهتر کردن این ارتباط استفاده کنید. استفاده از سه رنگ اصلی می‌تواند خوب باشد، اما توجه داشته باشید که رنگ زمینه با رنگ فونت در یک طیف رنگی نباشند و از رنگ‌های متضاد و متناسب با محل استفاده کنید. اگر در حال طراحی بنر و کار با دستگاه چاپ بنر هستید، سعی کنید روند انتخاب رنگ نوشته و زمینه را برای مشتری خود شرح دهید و از به آنها بفهمانید که استفاده از رنگ‌های متضاد و خوانا تا چه اندازه می‌تواند به خوانایی بنر و جذب مشتری برای کسب و کار وی مهم باشد.

محتوای بنر

دستگاه چاپ بنر توانایی چاپ نوشته‌ها و تصاویر مختلف را دارد و از حروف ریز گرفته تا جزئیات تصاویر را به‌خوبی نشان می‌دهد. در واقع، باید گفت که نگران دستگاه چاپ بنر نباشید و بیشتر به محتوای خود اهمیت دهید. همان‌طور که عنوان شد، کسانی که بنر یک شرکت یا کسب و کار را می‌بینند در چند لحظه جذب آن می‌شوند و یا بی‌خیال از کنار آن می‌گذرند. بنابراین بدن توجه به دستگاه، در ابتدا محتوای بنر خود را بررسی کنید و از دیده شدن آن در فواصل مختلف مطمئن شوید.

محتواهای قابل چاپ:

  • متن با سایز های ریز
  • متن با سایز درشت
  • استفاده از رنگ ها
  • استفاده از طرح ها
  • به کارگیری عکس

چاپ یک بنر فقط شامل نوشتن چند کلمه و گذاشتن چند تصویر نیست، برای استفاده از دستگاه چاپ بنر چاپ یک بنر مناسب، باید زمینه نوشته‌ها، فونت، و حتی جمله‌بندی نوشته را بررسی کنید و از تأثیر تصاویر بر مشتری نیز غافل نشوید. اما اگر دفتر چاپ بنر دارید و سفارش چاپ به شما رسیده است، عدم توجه به محتوای بنر می‌تواند درنهایت به از دست رفتن مشتری شما نیز گردد و خرید دستگاه چاپ بنر برای شما بی‌فایده خواهد بود.

موارد زیر را بررسی کنید:

  • زمینه نوشته ها
  • فونت های نوشته
  • جمله بندی نوشتار
  • غلط املایی کلمات
  • کیفیت تصاویر
  • رنگ های کار شده
  • طرح های کناری
  • حاشیه عکس ها

کیفیت تصاویر

کیفیت تصویر می‌تواند یک موضوع گیج‌کننده باشد و حتی کارایی دستگاه چاپ بنر شما را زیر سؤال ببرد. برای استفاده از دستگاه چاپ بنر، تصاویر با عمق 72dpi در مقیاس 100 درصد توصیه می‌شوند. اگر قصد چاپ بنر در مقیاس بزرگ (یعنی 5 متر در 5/2 متر) را دارید، شاید امکان همسان‌سازی تصاویر در دستگاه چاپ بنر وجود داشته باشد، اما آنچه درنهایت نمایش داده می‌شود مهم است.

انتخاب تصاویر

برای انتخاب تصاویر مناسب و مثبت، استفاده از جستجوی تصاویر گوگل می‌تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد و تصاویر باکیفیت زیادی به‌صورت رایگان در این سرویس ارائه می‌شوند. بنابراین هنگام انتخاب تصاویر در صورت امکان باید یک انتخاب مطلوب داشته باشید. اگر دوست دارید از محصولات شرکت عکس بگیرید و بر روی بنر استفاده کنید، باید عکس‌های با نور کافی و با کیفیت بالا بگیرید و از چند زاویه مختلف این عکس‌ها را بگیرید. داشتن عکس حرفه‌ای می‌تواند بهترین نتایج را برای شما به دنبال داشته باشد و می‌توانید از یک عکاس حرفه‌ای کمک بگیرید.

نکاتی که در عکس باید توجه کنید:

  • سایز تصاویر
  • حجم تصاویر
  • پیکسل تصاویر
  • روشنایی تصاویر
  • شفافیت تصویر
  • حاشیه تصاویر

یکی از شیوه‌هایی که به کیفیت تصاویر لطمه می‌زند و استفاده از دستگاه چاپ بنر را تحت شعاع قرار می‌دهد، بزرگ و کوچک کردن دستی تصاویر است. این شیوه که توسط اکثر طراحان صورت می‌گیرد، می‌تواند به‌طور کامل بافت عکس را نابود کند. اگر به عنوان یک دفتر چاپ حرفه‌ای عمل می‌کنید و به تصاویر زیاد و باکیفیت برای دستگاه چاپ بنر خود نیاز دارید، می‌توانید موضوع مورد نظر را در تصاویر گوگل (Google image) سرچ کنید، بعد از بالا آمدن تصاویر، در گوشه سمت چپ با استفاده از گزینه تولز (Tools) و سپس گزینه سایز (Size) اندازه مناسب تصاویر را انتخاب کنید.

این شیوه به شما کمک می‌کند که از بزرگ و کوچک کردن تصاویر به‌صورت دستی دوری کنید.

محل نصب بنر

محل نصب بنر نیز می‌تواند اهمیت داشته باشد. با توجه به اینکه دستگاه‌های چاپ بنر امکان استفاده از جوهرهای سالونت و اکوسالونت را دارند، باید در مورد محل نصب بنر به اپراتور دستگاه اطلاع دهید.استفاده از دستگاه چاپ بنر و استفاده از جوهر مرغوب نقش مهمی در این بین دارد. جوهرهای سالونت برای استفاده در محیط باز مناسب هستند اما جوهرهای اکوسالونت برای محیط داخلی گزینه بهتری هستند. اگر با دستگاه چاپ بنر کار می‌کنید، حتماً در مورد محل نصب بنر بپرسید و شرایط را برای وی توضیح دهید. این می‌تواند به بازگشت مجدد وی به کارگاه شما منجر شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x