انواع هد های موجود در بازار ایران- هد زار

0 2,126
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله

هد زار 128 ساخت کشور انگلستان یکی از قدیمی ترین هد هایی بود که در دهه 70 شمسی به بازار ایران وارد گردید.ورود این هد پرقدرت مصادف بود با اوایل رواج دستگاه چاپ بنر در ایران . در آن زمان هد زار مهمترین و قوی ترین هد بازار ایران بود و در حدود یک دهه این اتفاق ادامه پیدا کرد تا با ظهور هد های کونیکا و سیکو این انحصار شکسته شود و در سالهای گذشته بصورت محسوس این هد از بازار ایران رخت بر بندد.

مشخصات هد زار 128

  • تعداد نازل  128 عدد
  • عرض چاپ  17.4 میلیمتر
  • فرکانس هد 4.25 تا 8 هرتز 

 

 

مشخصات هد زار 128

Generated by wpDataTables

بررسی هد زار 128

به جهت کیفیت این هد دارای عمر طولانی مدت در شرایط کارکرد عالی نیست در واقع پس از مدتی کیفیت چاپ آن به طرز مشهودی کاهش پیدا میکند.ولی هستند افرادی که با شرایط نگهداری عالی و استفاده از جوهر بی نقص تا چندین سال هم از هد خود کارگرفته اند.

لازم به ذکر است مرکب قابل استفاده برای هدهای 40 و 80 پیکولیتر کاملا با هم کاملاً متفاوت است. برای مثال در صورتی که از مرکب 80 پیکولیتر نمیتوان برای هد 40 پیکولیتری استفاده کرد ولی از مرکب 40 پیکولیتری میتوان برای هد 80 پیکولیتری استفاده نمود.

از نظر سرعت این دو هد سرعتی تقریبا مشابه با اندکی تفاوت هستند ولی از نظر کیفیت چاپ تفاوت زیادی بین هد های آبی یا بنفش با هد های خاکستری وجود دارد و هد های خاکستری دارای کیفیت چاپ بهتری هستند.

از مزایای هد زار سازگاری با طیف وسیعی از جوهر و مرکب چاپ همچنین قیمت پایین  این هد می باشد .

 

قیمت هد زار 128

قیمت این هد تابع شرایط مختلفی است این شرایط از قبیل قیمت فروشنده هد یعنی شرکت تولید کننده که دارای نوسان است.همچنین هزینه های خرید و تفاوت نرخ ارز و هزینه های حمل گمرکی و سود فروشنده تماما بر روی قیمت تاثیر خواهند گذاشت. ما در سیمای شهر به دلیل اینکه سالیان زیادی است که در بازار قطعات فعالیت مینماییم دارای روابط بسیار نزدیک با فروشندگان عمده قطعات یدکی در دنیا هستیم و قیمتهای ما بسیار عادلانه خواهد بود.

 

انواع هد زار 128

  1. هد زار – پشت آبی
  2. هد زار – پشت طوسی یا خاکستری روشن
  3. هد زار – پشت بنفش
  4. هد زار – پشت خاکستری تیره

منظور از پشت آبی یا پشت خاکستری قسمت عایق در پشت هد هست که یک قطعه پلاستیکی مانند است که به رنگ آبی یا بنفش یا خاکستری است.رنگ این عایق موید نوع هد شما خواهد بود.

 

هد زار 128
هد زار 128

تفاوت و نحوه شناسایی هد های زار 128

برای شناسایی نوع هد زار 128 به پشت هد باید دقت کرد.در واقع یک عایق پلاستیکی مانند در پشت هد هدی وجود دارد که شما با نگاه کردن به آن به نوع هد خود پی خواهید برد.رنگهایی که برای این عایق وجود دارد آبی و رنگ بنفش و دو رنگ خاکستری تیره و روشن هستند که هر کدام موید نوع هد خواهند بود.

رنگ آبی و بنفش هد های 80 پیکولیتری هستند و رنگ خاکستری تیره و روشن هد های 40 پیکولیتری زار 

دقت داشته باشید که دستگاهی که دارای هد های خاکستری است نمیتوانید هد پشت آبی یا بنفش بر روی آن قرار دهید ولی هد های پشت بنفش و آبی میتوانند روی یک دستگاه قرار گیرند.

سوالات در مورد هد زار

هد های زار پشت آبی در واقع هدهای 80 پیکولیتری هستند و هدهای خاکستری هدهای 40 پیکولیتری پس تفاوت چاپ بین این دو هد وجود دارد همچنین dpi این دو هد به ترتیب 180 و 360 است . 

به دلیل تفاوت هزینه های خرید نرخ دلار هزینه های گمرکی این قیمت متفاوت است و باید برای گرفتن قیمت با دفتر مرکزی تماس بگیرید 6-35316251-031

اگر گرفتگی نازل داشته باشید دستگاههایی داریم که هد را کمی باز نماید ولی اگر هد آسیب جدید دیده باشه خیر قابل تعمیر نیست 

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x