دستگاه اکوسالونت در کاغذ دیواری

0 9,541
2.5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله

امروزه در تمامی خانه ها و بسیاری از دفاتر تجاری و اداری، برای پوشش دیوارهای اتاق و راهرو و …، از کاغذهای دیواری استفاده می شود. ولی شاید برای خواننده، ارتباط میان کاغذ دیواری و دستگاه چاپ بنر، به خصوص دستگاه اکوسالونت کمی عجیب و مبهم به نظر بیاد. به همین دلیل باید در مورد منشا تولید کاغذهای دیواری و اینکه چگونه طرح و نقش بر روی آنها درج می شود، مطالعه و بررسی کنید.
نصب کاغذ دیواری در محل زندگی و کار، در سال های اخیر تبدیل به رسم فراگیری شده است. دلیل این موضوع نیز ویژگی ها و خصلت های جالب توجه کاغذهای دیواری است. ضمن اینکه طرح و نقش ان ها می تواند بسیار متنوع بوده و قیمت هر متر مربع نیز با قیمت برخی از انواع رنگ های معمول، تفاوتی نکند، کاغذهای دیواری قابل شستشو و نظافت سطحی بوده و در صورت لکه و کثیف شدن، جای نگرانی زیادی برای صاحب خانه یا دفتر کار ایجاد نخواهد کرد.

دستگاه چاپ کاغذ دیواری سه بعدی چیست

در واقع برای چاپ کاغذ دیواری نیاز به دستگاه چاپ ویژه ایی دارید . این دستگاه میتواند با استفاده از جوهر بدون بو و بدون عوارض برای انسان از جمله بوی نامطبوع و مشکلات پوستی چاپ یکدست و با کیفیتی را ارائه دهد.

دستگاه چاپ کاغذ دیواری سه بعدی میتواند انواع طرحهای سه بعدی را بر روی انواع کاغذ دیواری های کاغذی یا پی وی سی و یا بافت دار میتواند عملیات چاپ را انجام دهد.

طرحهای سه بعدی طرحهایی هستند که از نظر ظاهری از طرحهای معمولی بسیار متفاوت هستند و درواقع با خطای دید فضایی سه بعدی را به چشم می آورد.طرحهایی زیبا و چشم نواز که میتواند محیط کار یا زندگی ما را متحول نماید.

دستگاه چاپ کاغذ دیواری سه بعدی

دستگاه چاپ کاغذ دیواری برجسته چطور کار میکند

برای چاپ برجسته بر روی متریال کاغذ دیواری نمیتوان از دستگاه اکوسالونت استفاده کرد. چاپ برجسته در واقع فقط سیستم چاپ یووی قابل انجام است . دستگاه یووی رول به رول میتواند با استفاده از رنگ سفید و چاپ سایر رنگها بر روی آن صخامت اندکی را ایجاد نماید تا این صخامت خطای دید ایجاد کرده و طرح بصورت برجسته به نظر برسد.

دستگاه چاپ کاغذ دیواری برجسته میتواند حداکثر رنگها و طرحهای مختلف را با ظرافت ویژه بر روی انواع متریالها بدون هیچ گونه محدودیت اجرا نماید.

دستگاه چاپ روی کاغذ دیواری به شدت باید دقیق باشد.چراکه عرض کاغذ دیواری کم است و یک دیوار کامل از تعداد زیادی تایل تشکیل میشود. اجازه دهید مثالی برای شما بزنم.اگرعرض دیوار شما  3 متر باشد شما نیاز دارید حداقل 3 طرح به عرض یک متر را کنار هم قرار دهید تا عرض سه متر شما تکمیل شود چراکه عرض کاغذ دیواری های قابل چاپ حداکثر یک متر است. لذا دقت طول چاپ در این کار امری حیاتی است.

اگر دستگاه دارای خطای طول باشه تخت هیچ شرایطی شما یک کار بدون ایراد نیز نمیتوانید تحویل دهید و حتما مجبور خواهید شد نسبت به بستن چاپخانه خود اقدام کنید

پس در انتخاب دستگاه خود دقت ویژه داشته باشید و سراغ دستگاههای ارزان قیمت چینی نروید. دقت فک و غلتک دستگاه بسیار اهمیت دارد.

دستگاه چاپ کاغذ دیواری برجسته

دریافت لیست قیمت دستگاههای مختلف

    جهت مشاهده پرفروش ترین دستگاه اکوسالونت کلیک کنید

    اما بد نیست ببینیم اصلا این حجم زیاد کاغذهای دیواری چگونه تولید می شوند. بدون شک برای چاپ بر روی هر یک از سطوحی که قابلیت ارتجاعی بالا دارند، مانند کاغذ، پلاستیک، بنر، پارچه و …، باید از دستگاه خاص آن کار استفاده نمود. رولهایی مثل پی وی سی های خیلی نازک یا سقفهای کش سان جدید و یا متریالهای خاص و بسیار نازک با دستگاه اکوسالونت قابل چاپ نیستند .

    شاید بپرسید چرا ؟ دلیل آن این است که عبور این متریال های از زیر غلتکهای دستگاه و حرکت ممتد آن بر سطح چاپگر یا پرینتر بسیار سخت است . برای چاپ این متریالها دستگاه یووی رول به رول پیشنهاد میشود. چرا که این دستگاهها دارای رولرهای مخصوصی هستند تا بتوانند انواع متریالهای نازک و حساس را براحتی بر روی سطح چاپگر حرکت دهند.

    دستگاه چاپ بنر اکوسالونت

     

    اهمیت چاپ کاغذ دیواری با دستگاه چاپ اکوسالونت

    کاغذهای دیواری عموما در محل کار و زندگی انسان برای مدت چند سال باقی می ماند. در نتیجه افراد به ویژه کودکان و اشخاصی که ممکن است حساسیت یا بیماری های خاص تنفسی و پوستی نیز داشته باشند، روزانه چند ساعت در معرض تماس با این کاغذها و تنفس هوایی که در محیط این مواد جریان دارد، قرار می گیرند.
    در این حالت اگر از جوهرهایی برای ثبت نقش و طرح استفاده گردد که مضرات و عوارض خاصی داشته باشند، این عوارض ممکن است بر سلامت افرادی که در آن محیط زندگی می کنند و شاغل هستند، مشکلاتی ایجاد کند. چرا که ماده های نشسته بر سطح مدیا، در تماس با جریان هوا در فضای محل پخش شده و می تواند آثاری بر پوست و ریه افراد داشته باشد.
    به همین دلیل در محیط هایی اینچنین، امکان استفاده از بنر و جوهرهایی که در چاپ بنر مصرف می شود وجود ندارد. اینجاست که دستگاه چاپ اکوسالونت باید نقش مهم خود را ایفا کند.

    کانال تلگرام

    همان طور که اشاره شد، سالونت به معنای حلال است و اشاره به مایع پایه برای جوهر دارد. اما «اکو سالونت»ها، حلال هایی هستند که با محیط سازگاری مناسبی دارند.

    دستگاه چاپ بنر اکوسالونت

    دستگاه چاپ اکوسالونت، یکی از انواع دستگاه چاپ است که تفاوت اصلی آن دو را باید در نوع جوهر مورد استفاده جستجو کرد. در حقیقت کلمه ی سالونت (Solvent) به معنی حلال می باشد. منظور از این حلال، همان مایعی است که جوهر در آن حل می شود. این جوهر برای استفاده در دستگاه چاپ بنر یا دستگاه چاپ اکوسالونت، به شکل گالن رنگ است و بر اساس مدل رنگ بندی مورد استفاده، رنگ های مشخصی درون آن ریخته می شود.
    در دستگاه چاپ بنر، این رنگ ها طبق همان الگو ترکیب شده و سایر رنگ های لازم را به وجود می آورد. این رنگ ها از طریق نازل های کوچکی که درون هد دستگاه تعبیه شده اند، بر روی بنر یا فلکسی یا همان مدیا (سطح مورد چاپ) قرار می گیرند.
    فرق دستگاه چاپ اکوسالونت با دستگاه های معمولی چاپ بنر، در ساختار و مکانیزم عمل چاپ نیست، بلکه دقیقا در همان جنس حلال جوهر است. دلیل این موضوع در تفاوت کاربرد مدیا یا صفحه و ورقی است که توسط مشتری سفارش داده می شود. اگر کمی دقت کنیم، می بینیم که اهمیت کاغذ دیواری های سفارشی با بنرهای سفارشی، بیشتر به جنبه ی سازگاری آن ها با محیطی است که قرار است نصب گردد.


    در مجموع پیشوند اکو برای دو نوع ماده، فرآیند یا محصول به کار می رود. یکی مخفف اکونومیک Economic یا اقتصادی که معرف صرفه ی اقتصادی آن محصول یا خدمات خواهد بود، و دیگری کوتاه شده ی واژه ی اکولوژی یا Ecology است که به محیط اشاره می کند.
    این محیط می تواند محیط زیست انسانی، طبیعی و یا … باشد و به طور کلی مشخص کننده ی این موضوع است که محصول یا فرآیند که در اینجا منظور همان سالونت یا جوهر مصرفی است، با آن محیط سازگاری خواهد داشت و به همین دلیل اکوسالونت (Eco-solvent) نامیده می شوند.
    بنظر می رسد این توضیحات، توانسته اند دلیل اهمیت استفاده از دستگاه چاپ اکوسالونت برای درج نقش بر روی کاغذ دیواری را مشخص کنند. هر چند اکو سالونت ها از نظر همخوانی با سلامت محیط زندگی و فعالیت انسان مورد استقبال قرار می گیرند، اما باید توجه داشت که قیمت آنها از قیمت جوهر های معمولی بیشتر بوده و در نتیجه هزینه ی تمام شده ی چاپ با دستگاه چاپ اکوسالونت بیشتر از هزینه ی استفاده از دستگاه چاپ بنر معمولی خواهد بود.

    جهت خرید دستگاه چاپ کاغذ دیواری سه بعدی و یا دریافت  قیمت دستگاه چاپ کاغذ دیواری سه بعدی  با دفتر مرکزی سیمای شهر تماس گرفته و از مشاوره های ما بهره مند شوید

     

    دستگاه چاپ روی کاغذ دیواری

    دریافت لیست قیمت دستگاههای مختلف

      2.5 4 رای ها
      امتیازدهی به مقاله
      2.5 4 رای ها
      امتیازدهی به مقاله
      Subscribe
      Notify of
      0 نظرات
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دیدگاه ها
      0
      چقدر عالیه اینجایین < ارسال نظرات >x